Bukefalos 28 år!

Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Så den sista dynamiten gick ut över dem själva? Vilken ondskefull LL vi hade den här leken :p

Äntligen får jag fråga det jag har undrat över - björnbusar, varför valde ni mig den första natten?

Hmm...ja det var ju ett väldigt dåligt val visade det sig. När jag bara skummade leken första dagen så var min första tanke att du var Magica medans alla andra och Caisa var inne på Hedinn men jag kunde inte motivera vrf jag fått en känsla om dig. Sedan diskuterade vi vilt om vem vi skulle äta och många vågade vi inte äta fall i fall att de var Magica, Alexander eller gåsen. Och någonstans mitt där i glömde jag bort känslan jag fått från dig och vi kom fram till att du var säkrast att äta. Det plus att du inte var så särskilt misstänkt heller.:p Jag har nog aldrig haft sådan beslutsångest som jag haft i denna lek.:crazy::p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Nähä!? :crazy:
Trodde en del att det var Hedinn? Då måste jag ju bara fråga: Caisa, var din "hjälp"-fundering verkligen ett sätt att göra min teori dummare? :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Åhåååå... Nä, hade det inte varit för att det fanns oaptitliga roller med i spel så hade jag nog inte skyddat mig själv den natten också. :p

Jag blev bara så förvånad, så förvirrad och hattigt som jag spelar kände jag mig inte precis farlig! :D

Ni fick alltså välja både vem ni skulle kasta på och vem som kastade?

Japp, vi fick välja. Första natten trodde vi du var siare eftersom vi fick veta att Hedinn blivit siad och du vände i dina misstankar precis då. Det var inte förrän andra natten när vi fick reda på att LindgrenV var siad som vi fattade att MM var siaren. Jag trodde först du var siare och MM spion:)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag bara måste fråga - var det ingen, förutom Myrten som snappade upp att jag skrev Kalle VON Anka i inledningen och sedan i Joakims inlägg skrev "till min arvinge"??

Jo, men min hjärna var inne på helt andra tankegångar, så inte tänkte jag på att Kalle skulle ärva förmågan från Joakim. :o
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag bara måste fråga - var det ingen, förutom Myrten som snappade upp att jag skrev Kalle VON Anka i inledningen och sedan i Joakims inlägg skrev "till min arvinge"??

Nope, jag fattade inte det. Jag trodde han hette så bara:o (nej, jag är inget Kalle-fan:p)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

OK! Rent spelteknisk fråga då (om det går bra?): hur hade ni lyan upplagd? Jag funderade på det när Caisa började svamla (;)) om att Habina2 kunde se vad Myrten funderat på förut om det var en ond roll osv...

Första gången jag spelade blev jag ulv (blev jätteskraj, hade aldrig ens läst en lek förut :p), vi hade en chatt öppen parallellt med spelet. Men jag har fattat sen att många gånger är inte lyan så aktiv tillsammans (jag skrev nog mer i lyan än jag gjorde i tråden - och då skrev jag i tråden ungefär lika mycket som jag gjorde i den här! ;)), och jag har inga andra erfarenheter av att vara "gruppond" sen dess...
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jo, men min hjärna var inne på helt andra tankegångar, så inte tänkte jag på att Kalle skulle ärva förmågan från Joakim. :o

det var ju inte planerat så, men eftersom jag kickade bumpo och inte ersatte denne med någon så kände jag att jag var tvungen att göra något. Eftersom jag skrivit fel i inledningen tänkte jag att jag lika gärna kunde bygga på det och se om någon snappade upp det ;):p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Ni fick alltså välja både vem ni skulle kasta på och vem som kastade?

"Dynamiten" var ju en modifierad självmordsbombaren och när denne väljer att kasta sin bomb så bestämmer den personen sig för att dö. Nu valde jag att hela lyan hade förmågan att använda dynamiten och då fick de även välja vem av dem om skulle gå åt om tärningarna fick det utfallet.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

OK! Rent spelteknisk fråga då (om det går bra?): hur hade ni lyan upplagd? Jag funderade på det när Caisa började svamla (;)) om att Habina2 kunde se vad Myrten funderat på förut om det var en ond roll osv...

Första gången jag spelade blev jag ulv (blev jätteskraj, hade aldrig ens läst en lek förut :p), vi hade en chatt öppen parallellt med spelet. Men jag har fattat sen att många gånger är inte lyan så aktiv tillsammans (jag skrev nog mer i lyan än jag gjorde i tråden - och då skrev jag i tråden ungefär lika mycket som jag gjorde i den här! ;)), och jag har inga andra erfarenheter av att vara "gruppond" sen dess...

Ja alltså jag och Caisa diskuterade rätt friskt och hade bra konversationer tyckte jag. Karamell var lika inaktiv i lyan som här, tyvärr.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

OK! Rent spelteknisk fråga då (om det går bra?): hur hade ni lyan upplagd? Jag funderade på det när Caisa började svamla (;)) om att Habina2 kunde se vad Myrten funderat på förut om det var en ond roll osv...

Ja, den diskussionen gjorde mig snurrig. Tänkte nästan skriva ett inlägg och fråga om jag missat något. :p För inte tänkte jag på att fråga Myrten om hennes funderingar, antog att man inte fick det helt enkelt...

När jag spelade ond var det inte så mycket aktivitet i lyan, vi lyckades ju vara de tre spelarna med minst tid av alla. :D Tror det blev 1-2 pm på buke innan varje måltid bara. :crazy:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Oj, så lite? Jag har fått tömma mina PM massor med gånger nu när vi har skrivit i lyan:o:p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Aha, jag har aldrig "sett" en självmordsbombare heller. :p

Har haft med den rollen en gång tidigare i mina lekar. Det var "Julgransplundring i fara" el ngt sådant, även den gången var den lite modifierad eftersom jag hade den som god roll. Killa lyckades otroligt nog pricka in en av ulvarna när hon bestämde sig för att gå upp i rök :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Apropå lek - så är jag klar att köra igång nästa lek så fort vi har fått minst 2 deltagare till.....
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Åhå. PM:ade ni varann då som Habinas gäng gjorde ,eller hade ni kontakt "utanför" Buke eller hur man ska säga?

Anledningen att jag frågar (bortsett från att jag har ett sjukligt behov av att veta allt :cautious:) är att när jag spelade på allt om hundar så kunde man bli misstänkt genom att folk såg att man skickade PM (vilket man kan se genom att gå in på nåns profil, eller kolla på "pågående aktivitet"-sidan, som jag sett att det finns här också), och jag kommer ihåg att när jag spelade här så blev jag misstänkt för att det syntes vilka besökare jag haft på min profil och nån av dem var ulv (jag var inte ulv, och det var nog helt enkelt så att folk undrade vad jag var för mysko typ :p)... Sånt tycker jag är rätt stressigt, så jag undrar hur/om man undviker sånt som ulv på Buke?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

1-3 inlägg hade väll varit lagom per dag. Ni skriver för mycket :p. Man får på mailen att det är full inkorg så LL behöver inte säga till i tråden eftersom jag ser på mailen. Aldrig varit med om att onda skriver så många inlägg till varandra ;). Sen är det så tråkigt och svårt att ljuga ihop nått speciellt som jag ändå får misstankar på mig oavsett roll. Så detta får bli sista leken för min del :)

Edit. De bästa hade nog såhär i efterhand skrivit direkt på mailen eftersom bukes pm system rent ut sagt suger. Men annars halkade helt efter efter dator strulet
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 370
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 606
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp