Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

1-3 inlägg hade väll varit lagom per dag. Ni skriver för mycket :p. Man får på mailen att det är full inkorg så LL behöver inte säga till i tråden eftersom jag ser på mailen. Aldrig varit med om att onda skriver så många inlägg till varandra ;). Sen är det så tråkigt och svårt att ljuga ihop nått speciellt som jag ändå får misstankar på mig oavsett roll. Så detta får bli sista leken för min del :)

Fast alla får ju misstankar på sig? Och för det mesta är de helt ogrundade (eftersom det är procentuellt större chans att bli god, plus att onda hittar på misstankar med avsikt :D) så det är mest lustigt tycker jag. Tycker du det är obehagligt?
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag känner mig elak när jag skriver misstankar om de jag vet är goda. Jo jag vet att det är en lek men det är obehagligt.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Hmm...ja det var ju ett väldigt dåligt val visade det sig. När jag bara skummade leken första dagen så var min första tanke att du var Magica medans alla andra och Caisa var inne på Hedinn men jag kunde inte motivera vrf jag fått en känsla om dig. Sedan diskuterade vi vilt om vem vi skulle äta och många vågade vi inte äta fall i fall att de var Magica, Alexander eller gåsen. Och någonstans mitt där i glömde jag bort känslan jag fått från dig och vi kom fram till att du var säkrast att äta. Det plus att du inte var så särskilt misstänkt heller.:p Jag har nog aldrig haft sådan beslutsångest som jag haft i denna lek.:crazy::p

Ursäkta mig? :p Jag ifrågasatte om Hedinn verkligen skulle vara så klantig, DU tyckte hon var för riskabel att käka. Ulvigt att förvränga vad jag sagt... :cautious: :D
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Nähä!? :crazy:
Trodde en del att det var Hedinn? Då måste jag ju bara fråga: Caisa, var din "hjälp"-fundering verkligen ett sätt att göra min teori dummare? :p

Haha, va? Förlåt men jag har ingen aning om vad du yrar om. :p Jag har verkligen haft fullt upp IRL, så jag har inte alls kunnat koncentrera mig och har glömt vad jag läst för längre sen än 10 min, typ... :o

Jaha, menar du när jag sa att Hedinn inte skulle vara så klantig eller? Eller att jag skrev att jag inte trodde hon var Magica för en mening hon skrivit?

Isåfall berodde det inte på dig, utan för att Drama sa att jag skulle teoria som vanligt, så jag försökte inbilla mig att jag var god och körde på så... Jag hade alltså skrivit det även om jag var god, skulle jag tro. :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag känner mig elak när jag skriver misstankar om de jag vet är goda. Jo jag vet att det är en lek men det är obehagligt.

Håller faktiskt med Karamell här, fick en sån chock efter första dagen över hur jobbigt jag tyckte det var, fick varken tag på Drama eller Karamell och skrev typ världens panikinlägg till Paddan. :p
Hade inte Drama kommit in till slut hade för övrigt LV käkats första natten. :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag känner mig elak när jag skriver misstankar om de jag vet är goda. Jo jag vet att det är en lek men det är obehagligt.

OK, ja ibland händer det att jag blir lite orolig att någon jag "ger mig på" ska bli ledsen på riktigt (Cirkus i förra leken, tex), men jag brukar tänka att alla väljer ju att vara med och vet att det är i leken man är elak, inte utanför. Med det sagt, om du inte har roligt när du spelar är det ju såklart ingen mening - att ha kul är ju hela poängen...:)

Ursäkta mig? :p Jag ifrågasatte om Hedinn verkligen skulle vara så klantig, DU tyckte hon var för riskabel att käka. Ulvigt att förvränga vad jag sagt... :cautious: :D

Hahaha! :laugh:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Haha, va? Förlåt men jag har ingen aning om vad du yrar om. :p Jag har verkligen haft fullt upp IRL, så jag har inte alls kunnat koncentrera mig och har glömt vad jag läst för längre sen än 10 min, typ... :o

Jaha, menar du när jag sa att Hedinn inte skulle vara så klantig eller? Eller att jag skrev att jag inte trodde hon var Magica för en mening hon skrivit?

Isåfall berodde det inte på dig, utan för att Drama sa att jag skulle teoria som vanligt, så jag försökte inbilla mig att jag var god och körde på så... Jag hade alltså skrivit det även om jag var god, skulle jag tro. :p

:D
Nä, jag menar när du kom med en egen "misstanke" mot Hedinn dag 1, där du sa hon var misstänkt för en godförklaring. Jag tyckte det var så extremt långsökt (jag tyckte ju själv att jag var ute på en tunn gren med Magicapratet) att jag undrade - både då direkt och på genomläsningar - om du drev med mig, alltså försökte få mina misstankar att verka ännu dummare genom att koppla ihop dem med något ännu mer långsökt... :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Fast alla får ju misstankar på sig? Och för det mesta är de helt ogrundade (eftersom det är procentuellt större chans att bli god, plus att onda hittar på misstankar med avsikt :D) så det är mest lustigt tycker jag. Tycker du det är obehagligt?

Jag har gett upp det där. ;) Hur jag än skriver så blir folk bara förvirrade, fattar inte hur jag tänker etc. så jag vet att jag alltid riskerar att åka ut. :p

Men det här var första leken jag kände att jag faktiskt visste vilka vissa roller var. Sedan blev jag så grymt osäker när Caisa var så virrig med vissa inlägg, fick känslan av att hon spelade som jag gjorde när jag var ond, men man vet ju aldrig. :nailbiting:

Jag föredrar helt klart att spela god framför ond, men visst är det skönt att i alla fall ha några att bolla idéer med och veta att vissa är goda.
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jaha, nejnej, så beräknande är jag inte. :o
Jag var trött, stressad, och vill skriva någon misstanke mot något. Typ. :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Jag har gett upp det där. ;) Hur jag än skriver så blir folk bara förvirrade, fattar inte hur jag tänker etc. så jag vet att jag alltid riskerar att åka ut. :p

Men det här var första leken jag kände att jag faktiskt visste vilka vissa roller var. Sedan blev jag så grymt osäker när Caisa var så virrig med vissa inlägg, fick känslan av att hon spelade som jag gjorde när jag var ond, men man vet ju aldrig. :nailbiting:

Jag föredrar helt klart att spela god framför ond, men visst är det skönt att i alla fall ha några att bolla idéer med och veta att vissa är goda.

Hahaha, jag tror faktiskt aldrig jag varit vid liv ända till slutet! Antingen lynchas jag (jag får alltid röster :p), eller så äter mina kollegor upp mig, eller så spränger nån mig! ;) - inte för att jag spelat så många gånger som sagt, men jag tvivlar på att jag kommer att ta mig ända till slutet i särskilt många lekar (om nån) hur länge jag än spelar. :D

Jag tror jag föredrar att vara ond, i alla fall om det betyder att man får mer info från start. Mina mardrömsroller är "inforoller", alltså siare, spion, sånt... Jag har varit spion en gång och jag hade sånt sjå att uppfinna nåt system för att läma info till andra goda (de fattade ingenting av mitt allitterationssystem, så konstigt :p) att jag höll på att få nervsammanbrott - det är ett så jäkla stort ansvar! :D

Jaha, nejnej, så beräknande är jag inte. :o
Jag var trött, stressad, och vill skriva någon misstanke mot något. Typ. :p

Hahaha, jag övertänker alltid! :p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

1-3 inlägg hade väll varit lagom per dag. Ni skriver för mycket :p. Man får på mailen att det är full inkorg så LL behöver inte säga till i tråden eftersom jag ser på mailen. Aldrig varit med om att onda skriver så många inlägg till varandra ;). Sen är det så tråkigt och svårt att ljuga ihop nått speciellt som jag ändå får misstankar på mig oavsett roll. Så detta får bli sista leken för min del :)

Edit. De bästa hade nog såhär i efterhand skrivit direkt på mailen eftersom bukes pm system rent ut sagt suger. Men annars halkade helt efter efter dator strulet

1-3 PM per dag?:eek: När vi hade så mycket att diskutera?;):p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Åhå. PM:ade ni varann då som Habinas gäng gjorde ,eller hade ni kontakt "utanför" Buke eller hur man ska säga?

Anledningen att jag frågar (bortsett från att jag har ett sjukligt behov av att veta allt :cautious:) är att när jag spelade på allt om hundar så kunde man bli misstänkt genom att folk såg att man skickade PM (vilket man kan se genom att gå in på nåns profil, eller kolla på "pågående aktivitet"-sidan, som jag sett att det finns här också), och jag kommer ihåg att när jag spelade här så blev jag misstänkt för att det syntes vilka besökare jag haft på min profil och nån av dem var ulv (jag var inte ulv, och det var nog helt enkelt så att folk undrade vad jag var för mysko typ :p)... Sånt tycker jag är rätt stressigt, så jag undrar hur/om man undviker sånt som ulv på Buke?

Vi körde PM:)

Haha så var det förr i tiden här på buke också kommer jag ihåg. Jag kommer ihåg att jag hade spanat på en som varit inne i sina PM när jag kikade, och jag drev den lynchen stenhårt just pga. den anledningen, och andra hängde på. Sedan visade det sig att spelaren inte alls var ulv, utan hade en god specialroll:o:banghead::p

Sedan hade jag ett långt uppehåll, kom tillbaka och spelade igen och fortsatte teoria efter att kolla vilka som var inne på sina PM, men då hade alla tydligen slutat med den taktiken så jag blev lynchad istället:eek: Trots att jag hade varit en ulv på spåren den gången. Så sedan dess ger jag fan i att kolla vad folk har för sig, för det kan lika väl vara en god:p
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

När jag var ond så hade vi mailkontakt iom att en av de andra ulvarna inte hade fejjan.
just fejjanchatt tycker jag är väldigt enkelt. PM på buke är risky business

När jag och Mu var tvillingar så körde vi en chatt på fejjan
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Haha, där ser man! :p

Men jag får ju säga att jag tycker det är skönt att de dumheterna har gått ur mode! ;)
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Määäh SÅ ledsen blev jag inte. Jag kände mig mest missförstådd och så blev jag sur på mig själv när jag formuleratmig så kass att jag fick såna misstankar på mig. Lika sur (på mig själv) som jag blev i denna lek när formulerade mig så onyanserat att habina2 blev lite irriterad.

Själv tycker jag att det är jättekul att spela i grupp, oavsett om jag är ond eller god. Just kommunikationen utanför gillar jag
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

men alltså - två lekar på rätt så kort tid har ulvsidan verkligen lyckats göra slut på sig själva...helt galet
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Määäh SÅ ledsen blev jag inte. Jag kände mig mest missförstådd och så blev jag sur på mig själv när jag formuleratmig så kass att jag fick såna misstankar på mig. Lika sur (på mig själv) som jag blev i denna lek när formulerade mig så onyanserat att habina2 blev lite irriterad.

Själv tycker jag att det är jättekul att spela i grupp, oavsett om jag är ond eller god. Just kommunikationen utanför gillar jag

Ja, fast det var precis det som gjorde att jag kände mig elak: det verkade som du blev upprörd/frustrerad på dig själv, som om du gjort nåt fel, när i själva verket ville jag ju misstänka/misstänkliggöra dig. Just att du tog det på dig själv, bad andra spelare om ursäkt, osv, det fick mig att känna att jag hade varit elak på riktigt, inte bara ond i spelet... :o

men alltså - två lekar på rätt så kort tid har ulvsidan verkligen lyckats göra slut på sig själva...helt galet

*fnys*
Askoll och jag har bildat klubb. En dag kommer hämnden! :banghead:
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Det är helt sjukt vilken bubbla jag går in i när jag spelar. Det blir liksom inte riktigt jag. Och sen efteråt tycker jag att det är som världens de-briefing att få babbla ur sig vad som hänt och hur alla tänkt.

jag är djupt imponerad av alla andra som verkar har sn grynkoll medan jag själv inser att jag ofta är ute och far
 
Sv: Kallebalik i Ankeborg *Ulvlek*

Du är inte ensam. Vill dessutom aldrig mer vara siare. Fy vilken ångest för att välja någon att sia. Jag har hittills spelat bäst som ond.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Deltagare: bollen__ cirkus Ferrari Habina Klara Koppen Lobelia MikaTela Mirtai quarter4ever Snurrfian Regler *Var snälla och trevliga...
18 19 20
Svar
380
· Visningar
14 284
Senast: LenaH
·
  • Låst
Tjatter I en fönsterglugg på Åsgränd sitter en liten, ensam figur och spanar ut över omgivningen. Takpannorna vibrerar i hettan och takrännorna...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
18 473
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp