Källquists Westernsadel

cactuspower

Trådstartare
Hittade en beg. annons med en Westernsadel från Källquists.
Som det ser ut är sadeln av modellen Costner. Det stod inte vad det var för bomvidd på den så jag tänkte ringa och kolla upp det alt. maila och fråga (inte jag som ska ha den dock). Men jag undrar om det finns någon webshop eller dyl? som säljer Källquists westernsadlar
eller vad denna modellen ligger på i nypris?

Enligt säljaren är sadeln endast provad..

Sv: Källquists Westernsadel

Ringde på den direkt i stället :p
Var tyvärr bara normal bom på den, blir nog för smal för hästen den är tänkt till..

Denna sida säljer även costner http://ridutrustning.se/product_info.php?products_id=1245
Har också varit intresserad av denna sadel,de costner som ridsutrustning. se hade va 62 cm långa fick jag reda på och var relativt breda i bommen. Det går bra o både ringa o höra mer till dem men det går ju också mail källquist. Snackade med källquist, de tyckte sadeln var rätt så bred. Men det var ju stor risk att den inte skulle va tillräckligt bred och tillräckligt kort till min fjord på ca 120 grader. Så jag provade aldrig, de rekomnederade mig deras knights bomlösa istället. Men jag hittade en annan westernsadel(randols) som jag köpt!

Ok, den finns alltså bara i en bomvidd? Den var ju tänkt till en nordis och hade annars varit aktuellt som första sadel till det tilltänkta ekipaget. Hästen ifråga är ju ganska bred och ffa. rejäl över bog/bogbladet. Vi har testat tre sadlar på hästen nu bla. en Hööks westernsadel med vid bom, men tyvärr har samtliga tryckt över bogbladet.

Jag har en sån som också bara är provad. Den passar inte min häst för att hon är så överbyggd så den ska säljas. Det är vid bom i den. PM:a mig om du är intresserad.
Det är 16" i sitsen. Den storleken finns även med vid bom. Motsvarar full Quarterbom.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
171
· Visningar
21 851
Hästvård Hej! Har en liten fråga! Jag har en triangelmärkt häst, en riktigt fin hopphäst som skulle gått em och lite till!! hon har kissing... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
11 629
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 861
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har ett shetlandssto som har råkat ut för mystiska koliksymptom nu de senaste 14 dagarna. Veterinären har gjort i princip alla prover...
Svar
5
· Visningar
1 464
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka