Kamera med WiFi

Rialavargen

Trådstartare
Sitter och kikar på en ny stallkamera. Mina krav är lite och lätt. Bra filmförmåga. Hyggliga ögonblicksbilder. Har en systemkamera men den är för klumpig att ha med på hästryggen.

Det jag funderar på är wifi funktionen. Är det någon här som har den och som uppskattar den funktionen?

Väljer jag wifi, så blir övrig prestanda sämre. Väljer jag kamera med hög prestanda då uteblir wifi.
Jag kan tänka mig 2-3000 för en kamera. Men mycket viktigt är att den är liten. Har ni någon modell att rekommendera. Vad skall jag välja, wifi eller prestanda?

Jag har en Nikon Coolpix AW110 som har wifi. Jag har dock aldrig använt den funktionen. Kan dock tänka mig att den är en bra stallkamera eftersom den är stöttålig (tål att tappas från 2 m), vattentät till 18 m (men min har varit nere på 21 m), dammtålig och frystålig. Jag har den mest som snorklings- och dykkamera men sen hänger den med på diverse resor. Mycket bra till översikts- och landskapsbilder och funkar bra tex när jag fotar på museum.

Tror den nu aktuella versionen heter AW120.

Men som sagt, har aldrig använt wifit.

Jag använder wifi-funktionen på min lilla Canon till att föra över bilder till smartphone (för att sen lägga upp på nätet osv), vet att det går att maila också men har inte testat några andra wifi-funktioner (eller vet vad som finns).

Brukar även använda den som mellanstation för att föra över bilder från min systemkamera.

Jättebra om jag vill få upp bilder i bra kvalitet på nätet snabbt (när man är ute och fotar, alternativt reser).

Jag har en system kamera med wifikort i. Jag använder det MYCKET dels för att lägga över bilder till datorn och dels för att lägga över till telefonen för instagram. Främst för det senaste är det ju väldigt tidssparande eftersom det kan va lite bökigt annars.

Jag har typ största kompaktkameran med Wifi, och 65 ggr zoom. Det var ganska krångligt att installera, och det kräver en bra uppkoppling för att funka. Kan definitivt sakna sladden ibland, men samtidigt var det kul när jag var ute och reste, att snabbt få över bilderna till telefonen och fixa och publicera på Instagram. Lite både ris och ros alltså ...

Jag är också sugen på en kompaktkamera med wifi!
Har tittat lite på Canon Powershot G16 men följer denna tråden för fler tips.

http://www.scandinavianphoto.se/produkt/1005766852/panasonic-lumix-dmc-tz60-silver
Jag har en Lumix Panasonic som jag köpte som komplement till min systemkamera just för att ha en fickkamera som alltid kan hänga med. För mig var det ett krav att det går att sköta den manuellt och det gör den t o m smidigare än systemkameran. Det enda negativa är att slutartiden inte kan bli längre än 4 sek och att sökaren är rätt kass för mina glasögon. Finns så klart skärm men jag föredrar sökare. Den har både wifi och gps men jag har inte använt någon av funktionerna.
Jag är nöjd

Liknande trådar

S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus... 2
Svar
29
· Visningar
4 909
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet