Kamera - que???

Sv: Kamera - que???

Innan jag väl fick min systemkamera trodde jag aldrig att jag skulle förstå det här med ISO, slutartid och bländare. Verkligen inte! Jag hade en digitalkamera innan, fotade i autoläget hela tiden och tyckte det funkade rätt bra. Men när jag väl vågade prova att pilla med inställningarna och testa mig fram insåg jag att det faktiskt gjorde en jäkla skillnad. Och det var inte så avancerat som jag trodde :D
En kompakt systemkamera som Blåbäret föreslår tycker jag låter som det absolut bästa alternativet för dig, för även om man inte pallar trixa med inställningar så kan man sätta den på auto och bilderna blir ändå bättre än med en vanlig kompakt.
 
Sv: Kamera - que???

Ja, men vet du, då tror jag att jag förstår. Bestämde mig nästan för att köpa nikonen idag, men tvekade lite ändå.

Jag vet inte hur mycket kreativitet jag kommer att vilja få utlopp för faktiskt, jag har älskat att fota när jag rest men bilderna har blivit bitvis så dåliga så jag har tröttnat liksom. Å andra sidan älskar jag mina bilder från Tanzania, fantastiska naturbilder jag kan titta på hur länge som helst :love:
 
Sv: Kamera - que???

Jag letade efter den idag men Elgiganten verkar inte ha den. Är den inte himla stor och otymplig? Den ser så ut på bilderna tycker jag, men den låter ju himla bra när man läser om den så därför ville jag kika på den.

Jag försökte att känna på kamerorna ordentligt men det är så svårt när de sitter fast med den där klumpiga larmgrejen på baksidan, jag får ingen riktig känsla för dem då. Inte heller är de på så det går ju inte att klicka omkring och se om man gillar hur den ser ut när den är igång.

Men då ska jag absolut springa förbi några affärer till och se om de kanske har den :)
 
Sv: Kamera - que???

En kompakt systemkamera som Blåbäret föreslår tycker jag låter som det absolut bästa alternativet för dig, för även om man inte pallar trixa med inställningar så kan man sätta den på auto och bilderna blir ändå bättre än med en vanlig kompakt.
Ah, tack! Strålande bra att du sa det för det är liksom lite det jag vill veta.

Och ja, kanske kan jag också bli intresserad av inställningar och sånt. Märkligare saker har väl hänt ;) :D
 
Sv: Kamera - que???

Jag letade efter den idag men Elgiganten verkar inte ha den. Är den inte himla stor och otymplig? Den ser så ut på bilderna tycker jag, men den låter ju himla bra när man läser om den så därför ville jag kika på den.

Jag försökte att känna på kamerorna ordentligt men det är så svårt när de sitter fast med den där klumpiga larmgrejen på baksidan, jag får ingen riktig känsla för dem då. Inte heller är de på så det går ju inte att klicka omkring och se om man gillar hur den ser ut när den är igång.

Men då ska jag absolut springa förbi några affärer till och se om de kanske har den :)

Nej, jag tycker inte det - den är såklart lite större än de minsta kompaktkamerorna men betydligt mindre än en systemkamera. Bär den utan problem runt nacken. När jag skulle byta ut min gamla tvekade jag länge inför valet mellan riktig systemkamera eller en mindre modell. Visste med mig att en systemkamera hade varit roligast, men insåg samtidigt att den hade nog ofta legat kvar hemma eller i bilen...
 
Sv: Kamera - que???

Ah, jag vill ha min i min lilla handväska så då är den där nog för stor - kamera-runt-halsen är inte riktigt min grej. Men jag håller med dig, en systemkamera skulle jag aldrig få mig, förstår inte folk som orkar släpa med den överallt.

Det lutar staaaarkt åt min lilla Nikon :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 025
Senast: Lii
·
Fritid Nu har jag bestämt mig för att när jag sålt av en hel del saker som jag inte använder så ska jag investera i en bra kamera! Jag har just...
Svar
11
· Visningar
1 112
Senast: Flixon
·
Äldre Årets mest idiotiska fråga, särskilt som den kommer från någon som ska ha läst juridik i 3 år på gymnasiet med bra betyg, men...
2
Svar
35
· Visningar
3 140
Senast: VLMF
·
IT & mobiler Hejhej! (Hoppas man får fråga).. Hur som helst. Jag är 13 år och ska köpa en systemkamera för att fota hästar i hagen och på tävling...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp