Bukefalos 28 år!

Ela

Trådstartare
Jag har en nikkon d40x idag och funderar på att byta men vet inte till vad.

Jag skulle vilja ha en snabb kamera som är bra på att fotografera bildserier och som är lätt att använda. Skall fungera bra att fota inomhus med typ i ridhus och zoma relativt mycket med.

Tips??

En Casio Exilim Pro- EX F1 hur är den? en snabb kamera men sen då? Kan man få en kamera som både kan fota snabba bildserier och ta bra porträtt fotografi utan att bli ruinerad?


Hur är det om jag köper ett nytt objektiv till min kamera kan jag använda den på exempelvis en d80 och jag byter upp mig vid ett senare tillfälle.
 
Sv: kamera

För att börja nedifrån, ja du kan använda samma objektiv (däremot kräver D40x autofokusmotor i objektivet, det gör inte D80, vilket gör att du har ett större urval av objektiv till en D80).

Casion du nämner tycks ju vara ruskigt snabb, 60 bilder per sekund är ju mycket! Men min fundering är a) behöver man ta så många bilder och b) hur blir kvalitén när man tar så många?
Den verkar ju dock ha fått bra omdömen.

Jättesvårt att råda, jag har själv en D40x som jag är mycket nöjd med, har dock inte behovet att ta så många bilder per sekund.

Ska du ha ett objektiv till D40:n som funkar i ridhus samt går att zooma (in) mycket med kanske Tamron 70-200/2,8 vore nåt? Vet inte om man behöver den zoomen i ridhus dock, har själv fotat med ett 50 mm i ridhus och det funkar helt okej.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på...
2
Svar
25
· Visningar
2 221
IT & mobiler Jag har en Nikon D40 (ca 3 år gammal) som jag har varit extremt nöjd med. Har till den ett 55-200 objektiv som bara är :love:! MEN...
Svar
9
· Visningar
1 496
Senast: Mononoke
·
IT & mobiler Hej! Jag vet att det finns en hel del duktiga fotografer här och jag skulle behöva lite hjälp! Efter att ha köpt en digital...
Svar
19
· Visningar
2 912
Senast: Domenico
·
IT & mobiler Ja, tror ni att det är en kamera som skulle passa mig? Googlade lite på diverse nätbutiker o såg att Casio EXILIM EX-F1 har vunnit...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp