Kampfisk Akvarium!

E

ElinorAnna

Tänkte starta upp ett nytt akvarium med kampfiskar i!

1. Jag hade två stycken (de var ganska gammla, fick de utav en kompis) som har dött nu. Tyvärr blev min hane biten i fenorna utav sorgmantel tetrorna (som jag har kvar ännu). Och jag vill ju inte att det ska hända samma sak igen, tror ni att någon är intresserad av 6 st sorgmanteltetror (och 6 rödmunstetror?)

2. Hur många honor ska man ha till en hane?

3. Har ni några tips på växter som lämpar sig bra till kampfiskar?

Tack på förhand!
 
Sv: Kampfisk Akvarium!

kvariet ska ha någorlunda låg vatten nivå med måttligt med ytväxter.
Tre honor till en hane tror jag är lagom.
Jag har det iaf.. Och ylgel till förbannelse.
Är faktiskt riktigt roligt att titta på när de gör rom bon och sköter om bebisarna.:love:

Skicka dina fiskar till mig.:angel:
 
Sv: Kampfisk Akvarium!

Men blir det inte en himla massa bebisar? Haha jag har alltid funderat på hur man gör när man fiskavlar.. Ska man flytta bebisrna vid nån viss ålder? Inavel?
Haha aja lite ot. Men kampfiskar är sjukt fina! Skulle själv vilja ha en, men vet av tidigare erfarenhet att det är ett jäkla pyssel att behöva städa akvarium o grejer.
 
Sv: Kampfisk Akvarium!

hej jag har köpt fiskar till min dotter. Hon pekade direkt ut en rödkampfisk, jag visste inget om dom så jag köpte den vackra fisken och lite småfiskar.
nu är det så att kampfisken har bitit ihjäl 3 av dom andra...
nu undrar jag, ska jag flytta "kampe" till ett eget akvarium och ge honom brudar istället eller törs jag ha honom kvar med dom andra??
vart skulle han trivas bäst och hur vill han att hans vatten "hem" ska se ut ? :)

snälla kan någon som har lite erfarenhet ge mig lite tips ? :) tack på förhand
 

Liknande trådar

Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 113
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
22 069
Senast: Otherside
·
Däggdjur Sökte lite, men tycker det var smidigare att skaffa ny tråd så jag får svar på just mina frågor. Har precis blivit av med min...
Svar
3
· Visningar
1 668
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 747
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp