Kan det bli en zoombie invasion?

Jo absolut det håller jag med om. Men det beror lite på vad krisen är, är det tex en solstorm som slår ut elen eller en zombiegrej så fungerar inte transporter, importer och exporter så då blir matfrågan ett problem med för många på samma ställen. Jo helt klart kollapsar samhället jag menar efter att samhället redan kollapsat..

Det var inte meningen att vi skulle dra iväg till ett torp. Vi lever i torpet här och nu. Inte för att vi är oroliga för en kris utan för att det är vårat intresse med djur, odlingar och lantliv helt enkelt. Men jag tror helt klart att vi har en stor fördel om det skulle bli en större kris.

Som tex mat var det väldigt länge sedan vi handlade. Det blir inte många gånger per år då rör det sig om lyxartiklar som vi inte kan framställa själva. Värme får vi från egen skog och maten till djuren odlar vi själva. Det som vi behöver är bensin när vi åker till våra deltidsjobb. Sen köper vi diverse nöjen och sådär men det skulle vi inte behöva egentligen.

Tänker man att zombies skulle existera på samma sätt som i filmer så är ju det ett extremt stort hot🤣
Ja zombier räknar jag inte till ett superallvarligt hot :D mest pga hur otänkbart det är :p

Jag menade inte att kritisera dig och ert val, jag tänkte på dokumentären med extrema preppers jag såg. De flyttade enbart pga det och sa i praktiken skit i andra och att alla får klara sig själva, det retade mig väl lite. De ger upp innan katastrofen ens skett. De flesta katastrofer överlever ju samhället faktiskt. Och ja, jag tror att även om all el slogs ut så skulle samhället i stort kunna överleva - även om det vore extremt svårt med tanke på hur beroende vi är idag.

Men usch, jag ville inte dra iväg med tråden åt det seriösa hållet 😱:rofl:
 
Jag hade den appen förut men jag kom aldrig igång. Det kanske var bra.
Min häst hade fått nervsammanbrott om det kom en zoombies med ett ben släpandes emot oss. Hon skulle vända på fläcken och dra i fullt sken. Hon vill ha människor som går tydligt, stadigt och utan blodstörstande ögon. Corgin skulle förmodligen först springa fram men eftersom han är så snabb skulle han vända när han upptäcker att varelsen vill äta upp hans hjärna. Vilt skällande skulle han nog valla zoombiesen. Förmodligen en skräckblandad förtjusning.

En av våra tidigare hundar var rädd för gamlingar med rullator. Tyckte de rörde sig skumt och var misstänksam .

Det gick över när han på äldre dar hade en dagmatte som var pensionär och brukade gå till äldreboendet på tisdagar och torsdagar för att fika och spela bingo. Hunden fick då följa med, och sen älskade han folk med rullator för han fick vara med vid fika/bingobordet och fick inte sällan små munsbitar av kakor 😆

Så man vänjer sig vid allt - säkert även zombisarna 😎😂
 
En av våra tidigare hundar var rädd för gamlingar med rullator. Tyckte de rörde sig skumt och var misstänksam .

Det gick över när han på äldre dar hade en dagmatte som var pensionär och brukade gå till äldreboendet på tisdagar och torsdagar för att fika och spela bingo. Hunden fick då följa med, och sen älskade han folk med rullator för han fick vara med vid fika/bingobordet och fick inte sällan små munsbitar av kakor 😆

Så man vänjer sig vid allt - säkert även zombisarna 😎😂
Fick just en vision av zoombies med rullatorer... Då kanske de går extra snabbt om de har släpande ben??? Kan man oskadliggöra dem om man tycker bort rullatorerna?
 
Jag blev så nyfiken utifrån klippet och det ser ut som VR. Tänkte att du kanske visste mer eftersom du delade klippet ?
Nej, det gör jag inte. Men utifrån kommentaren till videoklippet är det faktiska spelet ett strategispel, Last Empire War Z. Videon verkar enbart vara ur kreativ anda :)
 

Har inte läst tråden, klickade bara in på sistasidan för att se om det var någon faktisk diskussion om detta hollywoodskapade fantasifostret och klickade på denna video.

Härrejistanens. Och sen tror folk att gaming och hollywood inte får folk att må dåligt? Jag tycker det är helt sjukt och ser fasen inget underhållningsvärde i såna här fantasifoster. Det är 2019 och människor ser och SKAPAR sånt där skit och kallar det underhållning? Inte konstigt att folk mår dåligt, lägg sen till jordens undergång på grund av klimatet om 12 år och detta är vad barn matas med som om det vore potentiell apokalyptisk verklighet. :banghead: Jag blir fasen aggressiv av att se sånt där blaj. Läskigt men så vansinnigt onödig. Livet har utmaningar ändå, och sen lägger vi till såna där fantasifoster. Bajs!
 
Jag blev så nyfiken utifrån klippet och det ser ut som VR. Tänkte att du kanske visste mer eftersom du delade klippet ?
Det är film, inte VR. Jag tror det är några som gjort det som en kul grej bara, parkour är ju poppis nu för tiden. Liksom få lite bakgrundsstory till allt takhoppande :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp