A
AktivaKarin
Nu har min häst varit halt till och fråga ganska länge. Det är i ena frambenet, och ingen vet vad det är. Har haft massör ute några gånger nu, och visst är han lite stelare i bogen... efter massage brukar han bli lite mer halt de första dagarna, men sen är han jättefin. Har börjat rida/gå på promenader lite smått nu och han rör sig utmärkt, man ser ingen märkbar hälta och man känner det inte heller, varken i skritt eller trav (bara testat att trava lite någon gång när han själv har velat). Men, man känner det när man går i nerförsbackar. Det behöver inte slutta mycket för att man ska känna det. Uppför är inga problem, då märker jag inte heller av det, men så fort vi går i nerförsbacke så är det någonting som inte är helt 100.
Jag undrar, kan det sitta något i bogen? Något som man kanske vanliga massörer märker av? Skulle det kanske vara bra att ta ut en kiropraktor till hästen? Vet en vän som hade en häst som var ojämn i steget. Hon tog ut en kiropraktor och hästen blev helt 100..
Någon som vet?
Jag undrar, kan det sitta något i bogen? Något som man kanske vanliga massörer märker av? Skulle det kanske vara bra att ta ut en kiropraktor till hästen? Vet en vän som hade en häst som var ojämn i steget. Hon tog ut en kiropraktor och hästen blev helt 100..
Någon som vet?