Kan döda råttor sprida sjukdomar?

Islandshästryttare

Trådstartare
Ligger en död råtta inte så långt ifrån där jag bor. När jag gick till gymmet för en timme sen så hade den nog precis dödats av fiskmåsar som höll på att slita i den eller om den var mitt i den processen så att säga. Råttan ligger nu på en gräsmatta och fiskmåsar satt bredvid när jag gick tillbaka frångymmet. Då det rör sig mycket folk i området och det är en gräsmatta som folk sitter och har picknick på ofta funderar jag på om man borde ringa nånstans så att den blir omhändertagen? Eller är det ofarligt att låta den ligga?
 
Ligger en död råtta inte så långt ifrån där jag bor. När jag gick till gymmet för en timme sen så hade den nog precis dödats av fiskmåsar som höll på att slita i den eller om den var mitt i den processen så att säga. Råttan ligger nu på en gräsmatta och fiskmåsar satt bredvid när jag gick tillbaka frångymmet. Då det rör sig mycket folk i området och det är en gräsmatta som folk sitter och har picknick på ofta funderar jag på om man borde ringa nånstans så att den blir omhändertagen? Eller är det ofarligt att låta den ligga?
Den kommer vara borta om ett par timmar. Du behöver inte oroa dig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 684
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 729
Senast: Lotus
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 372
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp