Bukefalos 28 år!

Kan en kanin äta höilage?

caradan

Trådstartare
Ja alltså kan en kanin äta hösilage? Eller måste de ha just hö???

Känns så onödigt att köpa dessa svindyra småpåsar i affären då vi har så mkt i stallet.
 
Sv: Kan en kanin äta höilage?

Min förra stallägare födde ett par kaniner på hösilage en vinter. De verkade må alldeles utmärkt av det.
 
Sv: Kan en kanin äta höilage?

Det går jättebra. Har vänner som föder upp kaniner som fodrar med ensilage coh deras djur är väldigt fina. Att kvaliten är bra på fodret är dock väldigt viktigt, precis som för hästar då förstås. ;)
 
Sv: Kan en kanin äta höilage?

Ja det är klart att det går men du måste se till att inte hösilaget ligger mer än 4-5 dagar och att det har god kvalitet+att kaniner behöver ju mer tuggmotstånd än som enbart finns i hösilage så se till att det finns massa goda grenar att tugga på....;)
 
Sv: Kan en kanin äta höilage?

Mina kaniner får det och äter massor av det. Det är tydligen godast när det precis kommit från stallet och fortfarande är lite fuktigt. :)
 
Sv: Kan en kanin äta höilage?

Till alla:
Suveränt då kan jag ta med lite därifrån varje dag istället :-)
 
Sv: Kan en kanin äta höilage?

Ja alltså kan en kanin äta hösilage? Eller måste de ha just hö???

Känns så onödigt att köpa dessa svindyra småpåsar i affären då vi har så mkt i stallet.

Mina äter också hösilage, dom tycker det är mycket godare än vanligt hö :)
 

Liknande trådar

Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
625
Senast: vinkelina
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
10 125
Senast: TinyWiny
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 274
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp med fundering
  • Allergiutredning

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp