Bukefalos 28 år!

kan en örn...

Sv: kan en örn...

Är örnen stor och katten liten, så ja.. det kan dem nog. :crazy:
 
Sv: kan en örn...

En vuxen katt från min uppfödning blev tagen av en berguv för många år sedan....:(

Inte ett hårstrå hittades.....
 
Sv: kan en örn...

Det är väldigt möjligt, läste för några år sen om en kungsörn som tog en tax mitt framför ögonen på ägaren.

Vad är det för örn som finns där? Är det en havsörn borde du inte vara så orolig de föredrar fisk och sjöfågel, skrikörn borde inte heller vara någon fara för de är lite mindre men är det en kungsörn (vilket det låter som eftersom den tar kaniner) är det kanske säkrast att kålla katten inne.

Här är några länkar jag hittade...

kungsörn

Havsörn
 
Sv: kan en örn...

Min fasters katt försvann från gården och hon tror att det var en stor fågel, katten var ung och liten och skrek till och när min faster kom ut så var katten borta.
Läskigt, fast jag har bara sett en ormvråk här (liten) så jag är inte så orolig att samma sak ska hända mina katter.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag jobbar hemifrån och streamar höjdpunkter från älgvandringen 2023 för att få lite bakgrundsljud. Doris tycker att örnen var väldigt...
2
Svar
25
· Visningar
1 675
Senast: Reville
·
Katthälsa Hej alla! Min katt drack precis upp lite soja och undrar om det är okej, är det giftigt för katter?
Svar
4
· Visningar
600
Senast: Freazer
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
249
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
560
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp