Bukefalos 28 år!

Kan illrar klättra?

superstar

Trådstartare
Pratade nyss med min mamma som berättade att hon sett något märkligt djur komma klättrande över väggen på boden hemma hos henne. Hon trodde först att det var min gamla katt som varit borta i över ett år och som var grå och vit, men såg sen att det inte alls var en katt, även om färgen och storleken verkade stämma.

Den hade kommit ut ur ett fönster på andra våningen och klättrat över väggen, över ett hörn och ut på gaveln för att försvinna in genom ett hål vid taket.

Vad kan detta ha varit? Det enda jag kommer på som kan stämma till utseendet är en iller, men när jag googlar får jag fram att illern är en dålig klättrare och då stämmer det verkligen inte, för denna hade farit fram över väggen på ett märkligt vis som nog inte ens många katter klarar av.

Någon som har en tanke om vad det kan ha varit?
 
Sv: Kan illrar klättra?

Hermelin, kanske? Vi har såna hemma i lagårn och de susade runt på väggarna i en jäkla fart.
 
Sv: Kan illrar klättra?

Mink eller mård skulle jag nog sätta mina slantar på :) De är hyfsat vanliga och båda bra klättrare
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 322
Däggdjur En dag när jag kom hem hittade jag en död gnagare på golvet. Inte så konstigt med tanke på årstid och gammalt hus, men jag kan inte bli...
2
Svar
20
· Visningar
11 082
Senast: Inte_Ung
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 536
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp