Kan inte göra slut.

kompis87

Trådstartare
Jag inser mer och mer för varje dag att mitt förhållande inte går att rädda. Det är en jävligt jobbig sak att erkänna för sig själv och jag vet knappt om jag har lyckats göra det än, så fort jag bestämmer mig så ändrar jag mig lika snabbt igen.
Vi har varit tillsammans i 3 år och sambo i 2 år. Förhållandet är extremt ostabilt pga hans borderline, jag var stark när vi träffades nu är jag svag - igen. När vi har det bra så är det perfekt, när det är dåligt så är det vidrigt med psykisk misshandel vilket har gjort att jag inte kan lita på honom alls längre eftersom han säger en sak när han borderline personlighet pratar och en annan när han är sig själv. Jag undrar om det ens går att leva med en person som har borderline?

Men även om jag skulle välja att avsluta förhållandet så har jag inte en blekaste om hur jag ska lyckas med det.. Tidigare när jag gjort slut med någon så har jag varit arg eller liknande på personen vilket gör det så mycket lättare. Sen bor han i min lägenhet, jag är ett pissjobb nu med pisslön så jag klarar mig inte utan hans del av hyran, han sitter hos KF och kan inte få tag i en lägenhet själv, så vi har hamnat i en dålig situation där vi båda är beroende av varandra..
Vi älskar varandra väldigt mycket men har kommit till en punkt när allt är sagt och gjort och vi vet inte vilket som är rätt steg att ta eller vad vi vill.

Nä usch jag vet inte alls vad jag ska ta mig till, och så sitter jag här på buke och babblar på för ingen av mina vänner har tid att lyssna :/


Någon som har bra/dåliga erfarenheter att dela med sig av? Skulle verkligen behöva lite stöd..
 
Sv: Kan inte göra slut.

Jag har inga mer tips än att psykisk misshandel är vidrig - har en bekant som är i en situation väldigt lik din och h*n har inte heller kunnat bryta förhållandet.
Har du kompisar som kan hjälpa dig och pusha på dig?

Leta jobb, alla extrajobb du kan hitta.
Att han sitter hos KF har väl inte du nåt med att göra, därav är det inte heller ditt problem om han inte kan behålla lägenheten. Alla kan få en minimum-inkomst och ha råd med ett litet boende. Han kan väl söka skuldsanering?

Ledsen att jag inte har bättre råd, önskar dig all lycka.
 
Sv: Kan inte göra slut.

Tack för ditt svar.
Jag har inget med KF att göra, men iom att vi inte är ovänner eller något så gör det väldigt svårt för mig att "kasta ut honom" om vi gjorde slut.. Men kom på att jag nog kan söka bostadsbidrag iaf om jag bor här ensam och det borde kunna hjälpa mig en del.

Tyvärr har jag inga vänner som kan stå bakom mig och stötta, känns som att det hade varit mycket enklare då..
 
Sv: Kan inte göra slut.

Jag har ingen egen erfarenhet och kanske inte så mycket konkret att komma med men såg det här nu på väg i säng och kunde inte lämna okommenterat. En svår situation verkligen! Men det låter verkligen som att du behöver ta dig ur det här förhållandet. Kan du hyra ut er lägenhet i 2:a hand och flytta till en annan lägenhet i andra hand antingen själv eller med någon annan tills din ekonomiska situation ser bättre ut? Han kan ju göra likadant så spelar KF historiken mindre roll för hans chanser.

Psykisk misshandel ska man aldrig behöva ta. Det är tufft oavsett riktig eller oriktig sida. Om ni båda älskar varandra ser ju han också det.

Jag hoppas det ordnar sig för dig!

Stor kram!
 
Sv: Kan inte göra slut.

Jag har ingen egen erfarenhet och kanske inte så mycket konkret att komma med men såg det här nu på väg i säng och kunde inte lämna okommenterat. En svår situation verkligen! Men det låter verkligen som att du behöver ta dig ur det här förhållandet. Kan du hyra ut er lägenhet i 2:a hand och flytta till en annan lägenhet i andra hand antingen själv eller med någon annan tills din ekonomiska situation ser bättre ut? Han kan ju göra likadant så spelar KF historiken mindre roll för hans chanser.

Psykisk misshandel ska man aldrig behöva ta. Det är tufft oavsett riktig eller oriktig sida. Om ni båda älskar varandra ser ju han också det.

Jag hoppas det ordnar sig för dig!

Stor kram!

Tack för du tog dig tid att svara, det betyder mycket !
Att hyra ut lägenheten är inget alternativ eftersom jag inte tror min bostadsrättsförening går med på det och det är svårt för mig att hitta annat boende i andra hand i en storstad speciellt när man har en stor hund också. Men jag kan känna att pengar löser sig alltid på nåt sätt.. Det är mer det där känslosamma med att bryta trots att man egentligen inte vill, men att man "måste".. hur gör man? det är ju så lätt att gå tillbaka då tänker jag, falla tillbaka i gamla mönster.
Usch detta är svårt :(
 
Sv: Kan inte göra slut.

Tänker att det kanske aldrig kommer att komma till den där självklara punkten där det känns lättare för dig i det här fallet. Det låter inte så. Du måste nog bara börja processen ändå. Du kanske kan tänka att ju snabbare du tar dig ur det här desto närmre är du en positivare vardag och lite senare ett nytt och bättre förhållande.

Ba kör!:)
 
Sv: Kan inte göra slut.

Börja med att prata med sambon. Berätta att du bestämt dig, att det inte går längre.

Utifrån det måste NI bestämma hur ni ska göra. Jag tror inte att du själv kan bestämma hur han ska välja utifrån att ni gör slut.
 
Sv: Kan inte göra slut.

Fast alltså, du har inget ansvar för hans ekonomi och hans liv. Klarar han sig inte och får han ingen bostad får han gå till sociala myndigheter. Det är inte mer än att han får flytta ut.

Hur stor är lägenheten? Kan du ta in en inneboende tills du kommer på bättre fötter? Om inte, kan du prata med banken och höra om du kan göra någonting om din månadskostnad. De är ju måna om att du klarar dig ekonomiskt.
 
Sv: Kan inte göra slut.

Fast alltså, du har inget ansvar för hans ekonomi och hans liv. Klarar han sig inte och får han ingen bostad får han gå till sociala myndigheter. Det är inte mer än att han får flytta ut.

Hur stor är lägenheten? Kan du ta in en inneboende tills du kommer på bättre fötter? Om inte, kan du prata med banken och höra om du kan göra någonting om din månadskostnad. De är ju måna om att du klarar dig ekonomiskt.

Nej jag har inget ansvar för hans ekonomi och boende om vi gör slut, men eftersom vi inte är ovänner och vi bryr oss om varandra skulle det kännas mycket märkligt att kasta ut honom.

Det känns mest som jag vill göra slut med hans borderline personlighet och inte med hans vanliga jag, det är det som gör mig så förvirrad. Någon som har erfarenhet av att vara tillsammans med en borderline person?
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 018
Senast: Hermelin
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 973
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 331
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 740
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp