Kan inte sluta grubbla

Sv: Kan inte sluta grubbla

Vill bara avsluta denna tråden med att lägga ut den bilden av min daghund som jag har i mitt hjärta. SÅ här var han för oss och alla barnen, oavsett hur hemskt hans sista påhopp var så är det så här jag vill minnas honom.
melker.jpg
 
Sv: Kan inte sluta grubbla

Vill bara avsluta denna tråden med att lägga ut den bilden av min daghund som jag har i mitt hjärta. SÅ här var han för oss och alla barnen, oavsett hur hemskt hans sista påhopp var så är det så här jag vill minnas honom.
melker.jpg

det är så du ska minnas honom:)
 
Sv: Kan inte sluta grubbla

Vill bara avsluta denna tråden med att lägga ut den bilden av min daghund som jag har i mitt hjärta. SÅ här var han för oss och alla barnen, oavsett hur hemskt hans sista påhopp var så är det så här jag vill minnas honom.
melker.jpg

En hund är en hund och reagerar som en hund. Så är det och "bara" för att han attackerat andra hundar betyder det inte att han var något monster. Han fungerade ju med dina hundar och familj.

Vi har inte en aning om varför han reagerade som han gjorde på dom två salukina, men något var det uppenbarligen. På ett sätt tycker jag att det är synd att han avlivades så snabbt. Det kanske hade gått att komma underfund med hans beteende?
 
Sv: Kan inte sluta grubbla

Oavsett vad det kan tänkas finnas för olika förklaringar till att hunden kom ut så ska alltid hundar som oprovocerat attackerar andra hundar - (som i detta fall) och ffa i de fall där hunden "brutit sig ut" för att attackera och definitivt i alla fall där skador uppkommer på den andra hunden - anmälas till polisen anser jag.

Word! :bow:

Visst kan hundar hetsas av varandra och olyckor kan hända, det får man leva med. Men jag tycker att händelser som denna skall anmälas så att man kan få lite statistik på hundolyckor av detta slag.

Dessutom kan detta vara den femte hunden som blir attackerad och finns det då tidigare polisanmälningar så kan polisen agera.

Jag har själv polisanmält en hundägare vars hund bet min hund illa. han betalade hela kalaset vilket jag uppskattade (och sade till honom).

Men anmälan från min sida handlade bara om att jag ville att händelsen dokumentrades. Jag fick nämligen veta att min hund var den tredje i raden av hundar som denna schäfer tidigare attackerat.
 
Senast ändrad:
Sv: Kan inte sluta grubbla

Är man så hundrädd att man inte kan gå förbi en skällande hund bakom staket i en privat trädgård, då behöver man terapi. Man kan inte bygga bunker bara för att vissa är större fobiker än andra.



Äsch, vissa av de jag känner har en gång i tiden blivit bitna av just en sådan hund som hoppat över ett mindre bra staket, eller inget alls, inte underligt alls tycker jag om man efter sådan händelse tycker det är obehagligt med störrehundar som skäller och följer efter, upplevs som hotande, när man går förbi en trädgård.

Jag har en liten hund och jag har full förståelse att andra kan vara rädda även för en plutt, ser ingen anledning att någon ska behöva gå i terapi för den sakens skull.
 
Sv: Kan inte sluta grubbla

3) Sätt en extra säkerhetskedja på grinden så att den inte kan gå upp.

Skriv sedan ett brev till ägaren av den skadade hunden och berätta detta så att de inte behöver vara livrädda.
De är så rädda nu att de vill att ni i princip försvinner från jordens yta.
Att försöka att dämpa deras rädsla är det bästa som ni kan göra.

Det är en liten ö.
 
Sv: Kan inte sluta grubbla

Det där beror ju på var den privata trädgården ligger.

Skällande hundar i grannens trädgård är faktiskt ganska så störande och passar inte i ett villakvarter.
Men om man bor mitt ute skogen så behöver ju inte folk gå just där och inga grannar blir störda.
 
Sv: Kan inte sluta grubbla

Förstå så väl att du saknar honom, man fäster sig ju vid dom som man har att göra med dagligen. Men ägarna verkade bestämma sig omedelbart.
Säkra grinden, men man kan ju inte förutse allt som kan hända och tur är väl det, för då skulle vardagen inte fungera. Ha det Gott.
 
Sv: Kan inte sluta grubbla

Oavsett vad det kan tänkas finnas för olika förklaringar till att hunden kom ut så ska alltid hundar som oprovocerat attackerar andra hundar - (som i detta fall) och ffa i de fall där hunden "brutit sig ut" för att attackera och definitivt i alla fall där skador uppkommer på den andra hunden - anmälas till polisen anser jag.


Vettigaste som skrivits i den här tråden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 755
Senast: YlvaG
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 677
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Jag är inte hundägare så jag har ingen aning, men är nyfiken och vill veta vad som gäller. Ställer frågan i jagform för att det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 565
Senast: MiaMia
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 034
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp