Bukefalos 28 år!

Kan jag få ut en stamtavla till katten?

Jo, precis så. Har faktiskt kommit i kontakt med uppfödaren och denne verkar lite allmänt avmätt. Hen kunde väl visst maila Sverak om det nu var så att katten fortarande var skriven på hen, men då skulle jag få stå för ev. omkostnader. Jag vet inte om det är korrekt men jag tyckte väl att fine, det kan jag väl göra då jag antar att det inte skulle kosta många kronor isf. Jag frågade dock varför hen inte gjort ägarändring från första början...

Han finns med i id-registret hos SKK och där är han skriven på mig. På Sverak kommer det inte upp någonting, eller det står att katten inte går att hitta. Enligt Sverak när jag pratade med dem så är han fortfarande reggad på uppfödaren. @Marty
http://www.sverak.se/sverak/Top_innehall/blanketter_pdf/Latkatt_agarandring.pdf Här står det om ägarändring. Tror tyvärr inte att det räcker med att uppfödaren "mailar sverak" utan de brukar vara noga med rätt blanketter och sådär. Skummande igenom lite snabbt och det verkar inte kosta iaf. Så då behöver du ju isf bara betala för en ersättningsstamtavla sen när katten står på dig :)
 
Ännu en fråga... jag har inga streckkoder för kattens chip, måste man ha det eller räcker det med att skriva i chipnumret för hand när man fyller i blanketten för ägarändring?
 
Ännu en fråga... jag har inga streckkoder för kattens chip, måste man ha det eller räcker det med att skriva i chipnumret för hand när man fyller i blanketten för ägarändring?
Borde räcka med chipnumret, men jag ska inte slå mig blodig på det. tror streckkoden mest är en förenkling, men numret är ju det viktiga.
 
Jag har skickat med en kopia på veterinärpapper när jag köpt katt utan streckkod. Numera brukar det ju folk klistra den på stamtavlan, men när jag importerade mina första fanns inte det. Inte för att stamtavlan hjälper dig så mycket men...

För sveraks del borde en scannad kopia på avtalet mellan uppfödare och förra ägaren räcka (tillsammans med er ägarändring). Det är ju typiskt sådana papper en uppfödare verkligen ska ha kvar i någon form.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
2 136
Senast: Migo
·
Övr. Katt Tanken har hela tiden varit att Kjellie och Miss Li ska få gå in och ut som de vill. Vi har köpt en kattlucka som borde komma idag och...
Svar
11
· Visningar
1 649
Senast: Luff
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Det här med att leta ny katt, fy sjutton vad jobbigt det är. :( Jag har ju de senaste 17 åren inte tagit in en ny katt i mitt hushåll...
Svar
9
· Visningar
1 279
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp