Kan jag laga bilen själv?

BornAgain

Trådstartare
Jag har fått ett stort fult skrap på främre kofångaren. Plasten är repad, räfflad, ful och vit. Jag tänkte ringa försäkringsbolaget, men det känns meckigt. Borde jag inte kunna fixa det själv?

Jag tänkte om jag slipar skadan med riktigt fint sandpapper/slipsvamp, grundmålar (+ev slipar igen) och sprayar. Borde det inte bli gut genug?

Jag maskar av så att bara kofångaren får färg på sig. Och ställer bilen på sopsäckar/målarpapp
 
Jag har fått ett stort fult skrap på främre kofångaren. Plasten är repad, räfflad, ful och vit. Jag tänkte ringa försäkringsbolaget, men det känns meckigt. Borde jag inte kunna fixa det själv?

Jag tänkte om jag slipar skadan med riktigt fint sandpapper/slipsvamp, grundmålar (+ev slipar igen) och sprayar. Borde det inte bli gut genug?

Jag maskar av så att bara kofångaren får färg på sig. Och ställer bilen på sopsäckar/målarpapp
Beror ju på hur petig man är.... jag själv är prtig med att på rätt kulör och nyans. Har man bara det är hälften vunnet...
 
Jag har fått ett stort fult skrap på främre kofångaren. Plasten är repad, räfflad, ful och vit. Jag tänkte ringa försäkringsbolaget, men det känns meckigt. Borde jag inte kunna fixa det själv?

Jag tänkte om jag slipar skadan med riktigt fint sandpapper/slipsvamp, grundmålar (+ev slipar igen) och sprayar. Borde det inte bli gut genug?

Jag maskar av så att bara kofångaren får färg på sig. Och ställer bilen på sopsäckar/målarpapp
Jag tänker att det beror på hur gammal bilen är, bland annat. Min är en gammal bil från 2006 och jag tänker ge mig på att försöka fixa rost själv i sommar. Jag har ju inte så mycket att förlora, tänker jag :) !
 
Jag tänker att det beror på hur gammal bilen är, bland annat. Min är en gammal bil från 2006 och jag tänker ge mig på att försöka fixa rost själv i sommar. Jag har ju inte så mycket att förlora, tänker jag :) !
Den är solid, enfärgad - men tyvärr inte svart eller vit
 
Det finns många bra videor på youtube hur du gör samt i bilens handbok/registrering bör det stå exakt färgkod din bil har så du kan köpa rätt färg i en auto-affär
 
Det finns många bra videor på youtube hur du gör samt i bilens handbok/registrering bör det stå exakt färgkod din bil har så du kan köpa rätt färg i en auto-affär
Problemet är att färgen på bilen ganska troligt har solblekta så då ser det förjävligt ut....
 
Låt en lackeringsfirma fixa det. Detta är sånt de klassar som små lätta jobb. Sonen bytte nyligen i riktning till lackerare på fordonsmekanisk och säger att de lackar kofångare och skärmar dagarna i enda. Det behöver inte bli så dyrt.
 
Jag har fått ett stort fult skrap på främre kofångaren. Plasten är repad, räfflad, ful och vit. Jag tänkte ringa försäkringsbolaget, men det känns meckigt. Borde jag inte kunna fixa det själv?

Jag tänkte om jag slipar skadan med riktigt fint sandpapper/slipsvamp, grundmålar (+ev slipar igen) och sprayar. Borde det inte bli gut genug?

Jag maskar av så att bara kofångaren får färg på sig. Och ställer bilen på sopsäckar/målarpapp
Testa! Det värsta som kan hända är att det inte blir bra och så kan du lämna in den då.
 

Liknande trådar

Äldre Min bil blev idag påbackad på parkeringen till brukshundklubben. Hon som backade på den bad så hemskt mycket om ursäkt och frågade om vi...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 778
Senast: bollen__
·
Hemmet Har just nu ett helt okej kök, men lite små tråkigt kan jag tycka. Luckorna är vita, kaklet vitt och diskbänken i stål samt vissa...
Svar
8
· Visningar
2 336
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp