Kan jag ta hem valpen???

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare vovve2008
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 890
V

vovve2008

Vi ska ta hem en liten 8-veckors nu i helgen men vår stora hund här hemma verkar ha fått kennelhosta! Hon hostar VÅLDSAMT o harklar tills dem kommer upp skum, hela tiden.

Vad skulle ni ha gjort? Vet någon hur länge en sjuk hund smittar, och är det värre för små spädisar att få den sjukdomen??

Jag funderar på att ringa och be uppfödaren ha valpen kvar en extra vecka, så han inte blir smittad. Typiskt är det i alla fall, när man gått och längat:(:(

Sv: Kan jag ta hem valpen???

Jag skulle absolut inte tagit hem hunden. Vänta minst en vecka efter stora hunden slutat hosta med att ta dem valpen.

Erbjud uppfödarna betalning för mat så borde det inte vara något problem för dem att ha kvar den.

Sv: Kan jag ta hem valpen???

Håller också med övriga. Vänta minst en vecka efter att hunden slutat hosta, egentligen är väl rekommendationen till och med att man inte skall träffa andra hundar på minst två veckor? Oavsett så kan en liten valp bli rejält sjuk och dessutom så är den i princip helt nyvaccinerad när man hämtar den vilket gör att immunförsvaret är nere i botten den första tiden.

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 891
Senast: lilstar
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 186
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Hej! Jag undrar om det finns någon där ute som har erfarenhet av golden med DCM. Tills i helgen hade vi ingen aning om denna sjukdom. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 768
Hundavel & Ras Hej! Jag har sen länge haft ett intresse att vilja bli uppfödare, men känner nu att jag vill öka min kunskap och se vad ni som kanske... 2
Svar
24
· Visningar
3 183
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka