Kan man äta bönor när man kör lchf?

Animal_friend

Trådstartare
Jag hade tänkt börja med lchf och jag tänkte på hur det ligger till med bönor. Går det bra att äta? För vissa innehåller väll en hel del kolhydrater? Vilka går att äta och vilka går att äta? Och vart går gränsen för vad man kan äta, alltså hur många gram kolhydrater får det max innehålla per 100 gram på ett ungefär?
 
Sv: Kan man äta bönor när man kör lchf?

Vad menar du, typ ärter, kidneybönor, mungbönor och liknande? Nej, det kan du inte äta. Om du menar haricots verts kan du äta det. Ett riktvärde är att livsmedel ska innehålla max 4-5 g kolhydrater per 100 g och du ska äta ungefär 20 g kolhydrater per dag. Du kan alltså inte äta obegränsat av något livsmedel som innehåller kolhydrater om du ska vara strikt. Men man får pröva sig fram vad som passar en själv.
 
Sv: Kan man äta bönor när man kör lchf?

Jag skulle vilja säga att det är helt ok i måttliga mängder, allt är väldigt individuellt.
Man får helt enkelt prova sig fram

Bästa listan att kolla på är www.fineli.fi
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 155
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 370
Senast: sthu
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 529
Senast: Myrten
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 148
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp