kan man kastrera en råtta?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare prince77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 839
P

prince77

Har tänkt tanken men trodde inte man gjorde det?
vad kostar det isåfall?

Sv: kan man kastrera en råtta?

Kan kan man, men jag tror inte det är så vanligt.

Vad det kostar har jag inte en aning om, men jag gissar på att det ligger på en 2-300:-

Nja.. antar att dom gör som på katter? snittar upp å bara tar ut dom. Sövningsmedlet brukar väl vara det som kostar? :confused:

men som sagt, jag har inte en aning.

Är väl vanligast om man har dominanta hanar som bara kan bo med honor eller så antar jag. Riskfyllt iom sövningen och deras storlek så det är iaf inget jag skulle göra hur som helst.

Kostnad varierar nog en aning, här (eller ja, i Falun) kostar själva besöket för en råtta 440 kr, sen tillkommer ju sövning, ev medicinering efteråt och så, skulle tro att det även kostar att få det utfört eller hur man säger...

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 217
Senast: hastflicka
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
3
· Visningar
259
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 298
Senast: Bison
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
11 123
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur