Bukefalos 28 år!

Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

L

liiinis_

Jag har ridit sedan jag var 11 år och älskar verkligen hästar :love:

men nu till saken då..

Jag var medryttare på ett arabstuteri och där var allt jätte bra, men jag tröttnade, för att jag var för det mesta ensam och det var lite mer än 2 mil dit ut (åkte buss) plas att jag var tvungen att gå ca 4 km för att komma till gården :crazy: visst dom hämtade mig på hållplatsen ibland på helgerna men det tog ca 40 minuter att gå den sträckan och lika lång tid tillbaka.
Så i sommras slutade jag att rida där.

Men nu längtar jag ihjäl mig efter hästar istället :cry: Det är jätte jobbigt att vara utan dom och vill jätte gärna börja där jag var förut igen men tiden räcker inte till, eftersom jag går i nian och har massor av prov nu så jag klarar inte av att komma hem från stallet först ca halv 9 plus göra alla läxor :(

Jag vet inte hur jag ska göra för ridskola är ingen ide för att vi har ingen bil och sen har vi inte den ekonomin heller plus att jag vill ha något mer än bara komma och rida i 45 minuter sen åka hem.

Jag längtar ihjäl mig efter hästar och bara åka till ett stall lixom. Vet inte hur jag ska göra. :cry:

Vet väl inte riktigt vad jag ville med denna tråden men ville bara skriva av mig.
 
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Det finns ingen närmare som skulle kunna behöva en medryttare?;)
 
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Nej, jag bor i skara och har tittar runt på massor av annonser men de finns inga nära här :(
 
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Sätt ut annons och lappar i affärer där du bor och skriv vad du söker.
Kan ju vara nån som inte annonserar men som ser din annons / lapp.
 
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Jag skulle oxå annonsera ut. Min mamma gjorde så att hon åkte runt (obs jag var ganskaliten vi det tillfället) till stall och frågade om de behövde ha nån hjälp med någon häst och det fanns det Och det hjärta till häst står nu i en box ca 500 m från där jag sitter nu och på den skylten står det Ägare: Emelie Malmström.. :D mitt hjärta mitt allt :heart :heart :heart så ta cykeln åk runt till stall och fråga sätt upp lappar. Idag tror jag faktist man får ta och kämpa lite för att få en medryttar häst. Jag som hästägare skulle ta en person som verkligen letar mer seriöst än en som jag får leta reda på.
 
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Du kan ju alltid bli medryttare :) själv är jag medryttare i ett stall som tar ungefär 30 minuter med cykel. Där rider jag, fyller hö/vatten, mockar, städar, smörjer utrustning, bygger hagar och massa mer. det är mycket att göra där, men jag trivs med det och stallet är mitt andra hem! ;) Men nog får man allt kämpa för att hitta en medryttarhäst nu, det tog ett år för mig och då annonserade jag ut massa och svarade på flera annonser. Men den första som svarade var ägaren till hästen som jag är medryttare på nu :)(L)
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Jag tycker också att du kan lägga ut en annons själv och söka efter medryttarhäst och är det någon som nappar så hör de av sig till dig. Ett tips är att lägga ut på Blocket och att hänga upp en lapp i närmsta mataffär. :idea:

/Stenmagi
 
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Hej!

Jag bor i Skara så jag kände att jag ville svara i tråden.
Vet själv hur svårt det är att hitta medryttarhäst i området, jag hade jättesvårt trots att jag är 23 år och har bil. Men ge inte upp! Det finns gott om små stall runt stan, cykla runt till dem och fråga och sätt upp lappar på ICA osv.
Ridskolan finns ju också, där finns det privathästar som säkert behöver skötare och kanske ridhjälp.
Är du villig att åka buss en bit så finns det ännu fler möjligheter!

Bor du inne i Skara? Jag bor en bit utanför stan, men du får gärna komma ut hit till mitt stall - det finns säkert någon häst här du kan få hjälpa till att rida!

Skriv gärna mer till mig så ska jag se om jag kan hjälpa dig :) För jag vet verkligen hur det är att längta så mycket så att det gör ont..
 
Sv: Kan man längta så mycket så att det gör ont?!

Det låter juh inte speciellt roligt så som du känner. Kolla runt i stallar i din närhet eller sätt ut en annons på nätet eller i tidningen och så får du väl skriva max avstånd :) Du kommer säkert hitta ett bra stall.

Håller tummarna för dig att du hittar en häst du kan hjälpa till med.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: zarmino
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 798
Senast: fio
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 287
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Valp 2024
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp