kan man starta i både C och D klass i samma gren?

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Sparky
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 57
  • Visningar Visningar 3 932

Sparky

Trådstartare
Sitter och håller på att anmäla mig till tävling och min fråga är så som rubriken..
kan jag anmäla mig till ex. horsemanship på både D och C nivå på samma tävling??
:confused:
har suttit och letat i regelboken men kan inte hitta något om detta ..någon som vet?

Sv: kan man starta i både C och D klass i samma gren?

Ja, det borde väl gå... I dressyr och hoppning gör det allafall det :P

Nej det kan du inte!

Däremot kan du starta olika nivåer på olika tävlingar!

Det är som Texas säger, olika klasser ja men inte samma...
Så tex reining på C och Trail på D går bra men inte Reining på båda.

Okey, då var det som jag anade men när jag satt där med regelboken och bläddrade kunde jag inte hitta något om det! tack för hjälpen!!:laugh:

Jag håller inte med Texaz och Lenita. Det är gällande regelbok och officiellt publicerade ändringar/tillägg som styr vem som får delta i vilken klass på vilken tävling. Det finns i dagsläget inget officiellt publicerat som förbjuder deltagande i samma klasser på olika nivåer under samma tävling. Den som hävdar motsatsen får i så fall lov att presentera sådan dokumentation. ”Jag har hört att” räcker inte.

Dokumentationen kommer ut på WRAS sida vilken dag som helst, även i detta fall håller det på att formuleras för att vara glasklart!!!;)

Den som hävdar motsatsen får i så fall lov att presentera sådan dokumentation. ”Jag har hört att” räcker inte.

Räcker det då att man satt med på mötet där detta beslutades???

Problemet är att det som ni menar gäller, inte gör det förrän det är officiellt och det bör framgå när man uttalar sig så tvärsäkert som ni gör.
Vi är nu mitt inne i tävlingssäsongen och MSWR, EWR, WRG, WG, WRU, WRSB, WHAO, WRÖ och GOWR har redan arrangerat tävlingar i år där det varit fullt tillåtet att starta i vilka nivåer man ville i samma gren. Liksom det är tillåtet på kommande tävlingar till dess att förändringarna/rättningarna trätt i kraft.

Saken är att vi inte "hört att" utan att vi "vet att" just detta håller på att framarbetas och kommer att sättas ut på WRAS hemsida inom kort.

Så, är det nån skillnad på vad som gäller nu och vad som kommer att gälla sen?

Tanken har hela tiden varit att man ska vara på EN nivå per tävling, dock har det varit otydligt formulerat.

Av den anledningen läggs en del tid på att få formuleringen rätt och glasklar denna gång.
Men som du säger så är det ju olyckligt att informationen dröjer så att villkoren blir olika på olika tävlingar, men vi måste komma ihåg att de som sitter och jobbar med detta är helt oavlönade och gör det på sin fritid.
DE har alltså ett övrigt liv som också ska hinna levas, jobb som ska skötas, hästar som ska ridas, familj som vill ha sitt......

Jag vet mycket väl vad tanken, målsättningen, syftet och beslutet är i detta fall, men det som gäller – gäller, till dess det blir ändrat.

Det förefaller mig märkligt att det så ofta påpekas att det är ideell verksamhet det handlar om. Jag kan försäkra er, om ni är oroliga, att jag personligen verkligen känner av den bördan, men att hela tiden mässa ”gör nåt själv istället för att gnälla” när man är utsatt för kritik, liknar mest sandlåda. Det räcker inte bara med att ”ställa upp”, kan man inte förvalta det förtroende man fått av de som väljer en, gör man hela organisationen en björntjänst.

WRAS blöder!!!

Jag vill bara be om lite förståelse för att allt kanske inte alltid kan komma blixtsnabbt, tyvärr... Beklagar själv att det dröjer men vet att det inte alltid är så lätt att hinna allt, är ganska mycket som kommit efter och jag VET att det arbetas febrilt på att komma ikapp med detta arbete!

Kan bara hoppas att det snart offentliggörs för det är ju självklart olyckligt om tävlingarna inte genomförs på samma villkor överallt.

Är dock övertygad om att det snart kommer att bringas klarhet i såväl denna som i en del andra frågor! T ex finns ju nu de uppdaterade SM-reglerna ute...

Jag har anmält mig till D och C klasser i samma gren i två kommande tävlingar nu. Jag får väl se om arrangörerna hör av sig... Vad jag kan förstå så vill man inte att de "duktiga" ryttarna värmer upp i den lätta klassen för att sedan starta i den svårare.

Detta har de arrangörerna löst genom att lägga de svåra klasserna före de lätta. Min häst behöver rutin och jag behöver då rida på tränsbett, vilket ju är tillåtet både i D och C klasser. Jag är inte ute efter att vinna några klasser, utan jag är med för att utbilda min häst så att hon sköter sig på banan så att jag starta på stångbett. Jag förstår att man inte vill ha B ryttare i D klasserna, men det är ju faktiskt inte jättestor skillnad på C och D, åtminstånde inte i de klasserna jag rider.

Det går ju annars att starta utom tävlan i en av nivåerna, om det är just träningen man är ute efter, tanken är ju att ryttarna ska tävla på SIN nivå och att ge de som rider D chansen att placera sig med utan att behöva konkurrera med de somär långt bättre....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 585
Senast: Edla
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 541
Senast: qitis
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 431
Senast: Lycan
·
Hoppning Med tanke på att jag är återkommande funktionär (främst på regional nivå dock) borde jag kunna dessa frågor i huvudet (:o:angel:), men... 2
Svar
25
· Visningar
5 232
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31