Bukefalos 28 år!

Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

viv

Trådstartare
Det kanske blir dubbelpostning nu då jag ställde samma fråga i Vårmammortråden, men tänkte att det kanske är fler som läser här och jag vet att det är många som har mer erfarenhet än mig och är duktiga på det här med amning.

Senaste veckan har mina bröst vart alldeles mjuka och slappa, precis som när man just ammat färdigt. Innan kunde utdrivningsreflexen starta lite närsom och jag fick byta amningskupor ofta för att inte läcka igenom. Brösten var alltid hårda och spända när det var dax för amning.

Nu är de som sagt mjuka och slappa och känns tomma och det tar längre tid innan utdrivningsreflexen startar och jag kan ha samma amningskupor hela dagen. Iggy äter ungefär var 3:e timme. Har försökt få han att äta varannan nu det senaste för att öka produktionen. Han verkar nöjd efter att han ätit och ibland kräks han till och med efteråt, eftersom han inte vart nån kräkbebis innan måste det väl bero på att han ätit för mycket?

Hur märker man att de inte blir nöjda med maten de får? Han släpper bröstet själv efter ca 10 min, är han mätt då eller orkar han inte suga längre bara? Han har varit lite gnällig sista tiden, men tror det är tänder på G då han dregglar och dregglar och vill gnaga på allt.

Vill helst inte ge ersättning då han får ont i magen av den, och ger jag han ersättning kommer han ju absolut äta mindre på mig. Eller tänker jag fel? Vill gärna amma honom ett tag till nämligen...

Ska tillägga att han blir 4 månader nästa vecka.
 
Sv: Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

Jag minns att mina bröst också blev mjuka efter ett par månader, men det fanns lika mycket mjölk i allafall. Så jag tror att om din bebis är nöjd o ch glad och går upp i vikt så är det inget att oroa sig över
 
Sv: Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

Så blev det för mig oxå. Var nog vid den tidpunkten ungefär. Var jätteorolig för jag ville inte sluta amma. Men tror att brösten bara ställde om sig lite. Dottern är drygt 9 månader nu och vi ammar fortfarande allt förutom 2 mål mat.
 
Sv: Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

Nej mjölken sinar inte bara så där. Det är dina bröst som har vant sig vid mjölkproduktionen nu så att det har blivit mer normalläge för dem.
Fortsätt du precis som vanligt och var glad att dina bröst har vant sig :)
 
Sv: Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

Svarar dej här;)Jag upplever samma..tror dock att där är mindre i ena, därför hon blir rätt förbannad när hon legat där en stund..Byter jag då bröst äter hon ett tag till, och då nöjd...Så där är nog mindre i det..eller så föredrar hon det andra;)

Mina är också mjuka nu..inga Dolly bröst längre;)
 
Sv: Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

Mina blev ocksa mjukare efter ett tag. De har val gett upp att forsoka behalla spansten :D

Du marker om han inte blir matt - tro mig :D De flesta bebisar har ett slags alarmsystem som reagerat hett och vilt om de inte ar nojda ;) Da ar det bara att ge lite till sa brukar larmet ge med sig. Du kommer antagligen uppleva ups and downs med amningen, ibland ammar han jattemycket och ibland ar de nojda hur lange som helst. Ett tag nu nyligen ammade jag tva ganger i timmen i ett par timmar pa kvallen. lite storigt nar det ar den enda tiden jag har for mig sjalv hela dagen. Men nu har det lugnat ner sig det ocksa.

Kommer jag ihag fel, men hade du inte bestamt dig for att inte amma pga personliga omstandigheter? Vad skont i sa fall att du lyckades och tycker att det ar mysigt att amma!
 
Sv: Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

Kommer jag ihag fel, men hade du inte bestamt dig for att inte amma pga personliga omstandigheter? Vad skont i sa fall att du lyckades och tycker att det ar mysigt att amma!

Jo det stämmer precis :) Jag ammade ingenting de fem första dagarna, men när han låg vid bröstet och började hacka och leta kändes det helt plötsligt "rätt". Som tur var hade jag inte tagit några tabletter och mjölken hade inte sinat, så det var bara att köra på. Har haft väldig tur med amningen också, det har funkat från första stund. Och nu tycker jag faktiskt att det är väldigt mysigt, har aldrig ens känt att det vart äckligt som jag tyckte innan Iggy föddes.
 
Sv: Kan mjölken bara sina sådär helt plötsligt?

Vad härligt att läsa! Och vad härligt att du fick bestämma själv, fast med lite hjälp av Iggy!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 688
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Vi började med smakportioner vid ca 5 mån ålder, då gick det att få i honom ngn tesked av typ potatis, morot, palsternacka. Men det där...
Svar
16
· Visningar
2 614
Senast: Echa
·
Gravid - 1år Vad fan gör man då? :cry: :cry: :cry: Imorgon blir Stella två veckor gammal, och enda från början har vi haft det lite småstruligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 162
Senast: Zody
·
Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 670
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp