Precis samma för mig!Det skulle kunna vara jag... till skillnad från många här har jag väldigt lätt för att känna igen ansikten - och jag har bra minne så kopplar också för det allra mesta ihop ansiktet med namn och all annan information jag någonsin haft om personen ifråga, vilket kan vara rätt mycket. Och jag minns det även om det var 1984 vi sågs senast... Väldigt många människor tycker detta är lite creepy (eller inte så lite...), som om jag medvetet gick in för att samla information eller stalka dem, vilket givetvis inte är fallet. Men i alla fall - jag har upptäckt att det är bäst att tona ner den här förmågan lite. Därtill är jag introvert, så även om jag inte har något emot personen jag möter och absolut skulle kunna säga hej, så vill jag absolut inte stanna och småprata. Och jag har alldeles för många gånger hamnat i situationen att jag känner igen någon som inte känner igen mig och det blivit obekvämt, så jag håller mig gärna i min egen bubbla när jag är ute på stan eller i folksamlingar. Och hälsar därmed inte gärna och kan också gå omvägar för att slippa hälsa. Hemma på landet hälsar jag dock på alla jag möter - det kanske händer en av tio hundpromenader och en av tjugo ridturer att jag möter någon(även här kan jag dock undvika att rida eller gå åt ett visst håll om "pratsamma grannen" är ute - han pratar också så mycket dialekt att jag har svårt att förstå vad han säger, så det blir dubbelt eller trippelt jobbigt att prata med honom trots att han är vänligheten själv!)