Kan någon förklara för mig...

För några år sedan var jag på ett heldagsmöte med jobbet med ett projekt (dvs mycket socialt, och jag är ganska introvert). Jag är normalt sett den enda som bor åt mitt håll, och träffar i princip aldrig någon bekant på tåget. Men en av personerna som var med i projektet bodde åt samma håll, vilket jag visste. Så när jag kom till busshållplatsen och såg honom stå och vänta på samma buss, och sedan troligtvis samma tåg, så sa jag direkt hej till honom och sedan att jag inte kommer vara social utan att jag vill ta det lugnt och läsa något. Han var också introvert, och tyckte det var en väldigt bra ide - han ville inte heller vara mer social den dagen :D
Det tyckte jag var en väldigt bra grej att säga. Det behöver inte vara mer än så 😃

• Gilla
Reactions: Sel
Ni som har bra minne för namn och annan persondata, kommer ni ihåg allt annat också, som all info lästa böcker osv.?

Mitt bildminne är mycket bättre än mitt ordminne, ansikten och platser kommer jag lätt ihåg och har lätt att orientera mig men namn har jag alltid varit hopplös på.
Jag kan komma på att jag redan har läst boken när jag läst den en liten bit. Först då kan jag redovisa vad som händer.
Annars så är situationer lättare att minnas. Dvs vid den platsen träffade jag Y, hen hade på sig detta och detta, vi pratade om det och musiken som spelades.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 227
Senast: Squie
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 091
Senast: Mint
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 262
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur