Barbabelle
Trådstartare
Nej jag säger inte hej, de ignorerar mig innan.Säger du hej och de ignorerar dig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag säger inte hej, de ignorerar mig innan.Säger du hej och de ignorerar dig?
Jag är 100% säker på att de känner igen mig.Jag skulle lätt kunna göra sådant.
Även om jag i princip känner personens utseende så har jag sjukt svårt att fokusera och identifiera enskilda människor i någon större mängd folk. Kan även vara någon jag möter nästan rakt på på gatan.
I gengäld hälsar jag glatt på alla som hälsar på mig även om jag inte där i stunden kommer på vem det är. Vet att jag för det mesta kommer jag på det senare. Ibland gör jag det inte...
Det har jag hittils inte vågat, deras blickar säger typ snälla säg inte hej till mig.Såna där brukar jag säga ”hej!” till riktigt högt och glatt så känner dom sig bra dumma sen.
De kanske känner likadant och utgår från att du inte vill bli hälsad på. Jag tycker det är jättesvårt med personer som jag halvkänner och som man träffar utanför det sammanhanget där man brukar ses att veta om den andra vill hälsa eller ej. Det är en hel grej för många det finns en del skrivet om det där med om man hälsar eller ej också. Här är tex en krönika https://www.svd.se/a/y4MBXJ/varfor-sa-svart-att-saga-hej .Nej jag säger inte hej, de ignorerar mig innan.
Åh va skönt att det inte bara är jag som gör såJag hälsar aldrig först och tillhör typen som försöker gömma mig om jag ser någon jag känner i affären
Inte för att jag ogillar dem, jag är bara extremt introvert och tycker det är skitjobbigt att hälsa och småprata är ren ågren.
Jag tycker inte man kan klaga på att andra inte hälsar om man själv inte hälsar.Nej jag säger inte hej, tror inte att jag kommer få ett hej tillbaka.
Fast då har du ju inte provat?Nej jag säger inte hej, tror inte att jag kommer få ett hej tillbaka.
Jag tycker inte man kan klaga på att andra inte hälsar om man själv inte hälsar.
De kan ju tänka precis likadant som du.
Dessutom om du börjar säga hej (hur jobbigt det än känns) så "äger" du situationen och det är betydligt märkligare att inte hälsar tillbaka om nån säger hej och då ligger problemet hos den.
Fast nu antar du väl en massa saker och läser in vad du tror deras blickar säger?Det har jag hittils inte vågat, deras blickar säger typ snälla säg inte hej till mig.
Precis så!Dessutom om du börjar säga hej (hur jobbigt det än känns) så "äger" du situationen och det är betydligt märkligare att inte hälsar tillbaka om nån säger hej och då ligger problemet hos den.
Jag har svårt för ansikten som jag inte träffar dagligen eller är väldigt god vän med. Känner vagt igen men det kopplar inte..De kanske känner likadant och utgår från att du inte vill bli hälsad på. Jag tycker det är jättesvårt med personer som jag halvkänner och som man träffar utanför det sammanhanget där man brukar ses att veta om den andra vill hälsa eller ej. Det är en hel grej för många det finns en del skrivet om det där med om man hälsar eller ej också. Här är tex en krönika https://www.svd.se/a/y4MBXJ/varfor-sa-svart-att-saga-hej .
Samma här! Räcker med att någon har en mössa på sig för att jag ska kunna stå bakom dem i en kö halva dagen utan att känna igen dem.Är ansiktsblind så är någon på fel plats i fel kläder så känner jag inte igen folk om jag inte känner dom väldigt väl och fortfarande jag kontakt med så även någon jag jobbade nära för säg 5 år sedan är det inte säkert jag känner igen.
Men cå ignorerar ju du också?Nej jag säger inte hej, de ignorerar mig innan.
Fast då beter du dig själv exakt som du vill att andra inte ska göra? Eftersom du aldrig hälsar så kanske de antar att du inte vill dela hälsningsfraser med dem. Hur kan man ens veta vem som känner igen först och därmed ”ignorerar” först. Låter omöjligt.Nej jag säger inte hej, de ignorerar mig innan.