Bukefalos 28 år!

Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Ja, men jag ser inget för det blir så grumligt så föredrar simglasögon, då ser man hur klart som helst. Att inte du provade det om du inte kan se under vattnet när ni skulle dyka, då hade du sluppit famla ju. ;)

Dyka med simglasögon är inte bra, har man otur får man squeezeskador och blödningar i ögonen pga. tryckskillnaden som då blir. Kan räcka med en meters djup.
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Alltid gjort, trodde det var vanligare än det verkar vara :P
Tittar man inte ser man ju inte var man är på väg, älskar att vara under vatten och är nästan uppvuxen i sjön så det kanske är därför jag inte har några problem. Tycker det verkar mycket otäckare att inte titta, då ser man ju inget! :O
Ni som håller för näsan, har ni provat att "blåsa" ut lite luft när ni är under, då kommer ju inget in.

Inga problem, har aldrig varit, vare sig i salt/söt vatten eller i pool.
Inte heller blir det suddigt heller... (tror att vattnet fixar till mitt synfel HEHEHE :D)
Inte heller med luft och dykande, kan dåde andas ut och "prata"...
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Har aldrig kunnat titta under vattnet, det gör ONT!
Har alltid älskat vatten och badat, simmat, dykt massor, har även tagit dykarcert, så det har inte med vattenvana att göra. Har även linser och pollenallergi, så jag är van vid att peta i ögonen och att droppa i ögondroppar, så jag är inte ”nojig” med ögonen heller. Men sötvatten och klorerat vatten svider verkligen!
Tur att det finns simglasögon och cyklop!
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Jag har aldrig behövt hålla för näsan, det verkar jättebesvärligt :p Jag kan titta under vatten, men det tar emot just att öppna ögonen, rent instinktivt. Vet inte om jag kanske tror att det ska göra ont eller nåt. Men sen går det fint!
 
Sv: Kan ni ha ögonen öppna under vattnet?

Har jag aldrig märkt när jag dykt med mina, det ska ju inte va för små glasögon förstås. :P

Sen beror det också på hur fort man dyker också. ;)
 

Liknande trådar

Fritid Under en sommar spenderar jag många timmar på olika badplatser, mestadels simmandes runt i vattnet då både jag och mitt barn är mer...
Svar
4
· Visningar
843
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
430
Senast: Red_Chili
·
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
346
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp