Bukefalos 28 år!

Kan vara en hemlös katt.

karamelldrottningen

Trådstartare
Jag är osäker på om katten är hemlös eller inte. Han har styrkt runt gården sen jag flyttade hit. Så hur länge han varit här vet jag inte. I början var jag lite irriterad på honom när han snodde min katts mat men jag har funderat på om denna katt ens har något hem då ingen verkar veta? Ja det kan ju inte ni svara på eller finns det nått sätt att få veta? Har hört med grannarna och ingen av dem vet.

Denna katt tycker jag ändå är i förvånansvärt bra hull och ser inte risig ut som jag tänker mig att en hemlös katt ser ut. Han har iofs ätit av min katts mat säkert dagligen. Eller iallafall ofta.

Han har varit väldigt, väldigt rädd för människor såfort jag närmat mig och ingen annan vad jag vet har kunnat komma honom nära. Men helt plötsligt har han ändrat sig totalt och och jättekelig. Och då menar jag verkligen kelig! Han trycker mot mig och vill ligga i famnen och stryka sig mot mitt ansikte och överallt. Vad har hänt? Varför denna helomvändning?

Och min katt gillar inte honom. Hon stod och fräste mot honom så jag sa till så gick hon längre bort men han ignorera och skulle va med mig O_o. Märkligt.
 
Sv: Kan vara en hemlös katt.

Är det en han då? Tänkte om det är en hona som löper och därför plötsligt är kelig :)
 
Sv: Kan vara en hemlös katt.

Ett sätt att få reda på om den har någon ägare är att sätta på katten ett halsband med ditt telefonnummer och be ägaren ringa.
 
Sv: Kan vara en hemlös katt.

Grannkatt?

Hursom så skulle jag i ditt ställe letat efter efterlysningar på en katt som den. Finns flera efterlysningsgrupper på facebook tex. Samt hittadjur och katthemmen brukar också ha efterlysningar.
 
Sv: Kan vara en hemlös katt.

Är det en han då? Tänkte om det är en hona som löper och därför plötsligt är kelig :)
jo en kille jag har kollat. Min som bor här är en kastrerad hona och det är hon som börjar fräsa å härja när han kommer.

Ett sätt att få reda på om den har någon ägare är att sätta på katten ett halsband med ditt telefonnummer och be ägaren ringa.
smart! Det måste jag genast fixa! Skriver mitt nummer och kanske förnamn om "ring karamell om du är ägaren, tel xxx". Vad tror du nått sånt?

Grannkatt?

Hursom så skulle jag i ditt ställe letat efter efterlysningar på en katt som den. Finns flera efterlysningsgrupper på facebook tex. Samt hittadjur och katthemmen brukar också ha efterlysningar.
Isåfall en avlägsen granne. Ingen vill ta fullt ansvar för denna men vet en familj som ger mat lite då och då i närheten, men det är inte deras heller.

Övergiven sommarkatt var det första som slog mig....
kan det vara så? Flera som jag pratat med tror det men jag vet inte. Denna katt såg jag redan i våras men det kan ju vara en sommarkatt tidigare säsong. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra förutom att sätta halsband med namn på. Men tänker om det verkligen är så att denna katt inte har nån familj vad skulle ni göra?

Katthem ska jag kontakta. Ska försöka ta kort på katten. Svår färg har han att beskriva. Som en grå tiger typ. Ganska stor.
 
Sv: Kan vara en hemlös katt.

smart! Det måste jag genast fixa! Skriver mitt nummer och kanske förnamn om "ring karamell om du är ägaren, tel xxx". Vad tror du nått sånt?

Precis så :)

Katthemmen brukar ofta vilja att man som upphittare gör egna försök innan de kommer och hämtar katten, då de ofta har fullt.
 
Sv: Kan vara en hemlös katt.

Kolla blocket också, och långt bak i tiden. Brukar finnas några hundra katter som annonserats som försvunna. För det allra mesta i kategorin "Efterlysningar" (sökord: katt) men även i köp och sälj delen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 841
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 616
Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
1 758
Senast: Nahar
·
Katthälsa En kompis till mig hörde av sig nyss. Hennes britt ligger inlagd och veterinären vet inte riktigt vad som är fel. Fick tillåtelse att...
2
Svar
26
· Visningar
3 714
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp