Kandar av märket BR?

b_ridutbildning

Trådstartare
Funderar på att köpa nytt kandar. På nätet har jag hittat bilder av ett som jag tycker är snyggt nämligen BR Wendover. Det har anatomiskt nackstycket och inåtvända spännen. Det jag funderar på är kvalitén och även storleken. Min häst ligger alltid på översta hålet på full och jag funderar på att prova cob. Är det någon som har ett kandar eller träns från BR som kan bringa klarhet i detta?
 
Sv: Kandar av märket BR?

Jag vet inte om alla träns/kandar från BR har samma passform men jag köpte ett BR Dartmouth (rundsytt dressyrträns med bred nosgrimma), underbar kvalitet men fick skicka tillbaka det för passformen var mer till hästar med smala, långa huvuden, min lilla häst har full på träns & grimmor men har brett och ganska kort huvud så nosgrimman och pannbandet blev för små medans sidostyckena var alldeles för långa, på honom blir ex. Gold Medal-tränsen samma problem medans han kan ha Claridge House och Schockemöhle.
 
Sv: Kandar av märket BR?

Tack för info. Min har också kort och brett huvud så det är nog inte värt risken att skicka efter då.
 
Sv: Kandar av märket BR?

När jag letade kandar så mejlade jag o frågade om de kunde mäta, var då ffa omkretsen på nosgrimman jag var osäker på, så bad dem helt enkelt mäta omkretsen på nosgrimman när den var som mest utspänd :) de borde kunna mäta längden från bettring-bettring över nacken på ett cob träns så du kan jämföra med de du har :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag söker efter tips på anatomiska träns som passar en häst med kort och brett huvud. Härom veckan provade jag ett micklem multibriddle...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: mily
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 606
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Har ett 10 år gammalt Treadstone pullarträns som jag fick med till min häst. Det är väldigt blankt och mjukt i lädret, med breda remmar...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Är dags att börja skola in lilla pållan på kandar nu och hon har fått haft mitt kandar från förra hästen som också hade ett nättare...
Svar
3
· Visningar
636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp