Kandarbekymmer...

Sv: Kandarbekymmer...

Woohoo! Nu är en kandarbeställning inlagd hos MS. Får tacka er för att ni övertalade mig att inte vara dumsnål, så nu la jag in en komplett beställning. :)

Har dock det största dilemmat kvar, och det är om jag ska beställa en 6 cm eller 6,5 cm. Brett ska det vara ;) Som tur är har jag två månader på mig att bestämma mig på grund av lång väntetid.
 
Sv: Kandarbekymmer...

Jo, det lutar åt det. :) Mia trodde att han till och med kunde ha sju, men där backade jag ;)

Har bett henne att inte göra den lika skarpt droppformade som alla andra nosgrimmor är, just för att undvika den här speciella triangelliknande effekten från sidan ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Kandarbekymmer...

Håller med dig. :) Vill minnas att jag la den där, men att den flyttades hit..
 
Sv: Kandarbekymmer...

Jag tycker absolut inte heller bredare än 6! Jag har en med storlek x-full och jag tycker nästan att huvudet ser ännu mer gigantiskt ut när man får på en alldeles för bred nosgrimma:D
 
Sv: Kandarbekymmer...

Ni har så rätt så! Tur att man har kloka buke att bolla sånt här med ;)

Nu blir det nog en rundsydd 6 cm nosgrimma, men med ett kraftigare spänne baktill, så att avsmalningen inte blir för kraftig. Finns inget värre än när det blir en för skarp triangel från sidan ;) Till det får han ha OS pannbandet med XL stenar.
 
Sv: Kandarbekymmer...

Tycker också det blir väldigt våldsamt med superbred nosgrimma så 6 är max. Tycker nog 5.5 hade varit snyggast faktiskt.

Min häst är en ganska standard full trots att han är stor och på honom så ser mer än 4.5 eller 5 mest klumpigt ut.

Men det är stor skillnad på rak och droppformad, droppformad 6 kommer ju inte se lika bred ut som en rak!
 
Sv: Kandarbekymmer...

Håller verkligen med!
Dessutom tycker jag att det gör hemskt mycket om nosgrimman är "platt" eller "bulligare"
 

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 219
Utrustning Jag letar efter ett nytt träns till min häst. Mina önskemål är följande: • Rundsytt, helst med spännen i nacken • Svart med...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Equilina
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hund rädd i ny bil
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Hijabis i stallet!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp