Kanelbullens dag

Jag hade en riktigt lyckad dag igår. Först var jag på kundmöte där det fanns oändliga mängder kanelbullar till alla på bygget. Efter mötet åkte jag tillbaka till kontoret där vi hade besök av en kollega från annan ort vilket på vår arbetsplats innebär att vi tar hand om kollegan genom att ta med honom ut på lunch på företagets bekostnad. På lunchstället serverades kanelbullar som efterrätt.

Därefter bjöd vår arbetsplats givetvis på kanelbullar till vår eftermiddagsfika.

Eftersom kollegan från annan ort skulle stanna över natten så gick några av oss ut med honom på kvällen och åt middag och drack något glas vin, också det på företagets bekostnad. Vi är så fruktansvärt bortskämda på den här arbetsplatsen 😂
 
Blev en kanelbulle ändå på språng från 7/11. Tyckte verkligen inte om den. Var toast-krispig utanpå/runt, och typ halvtorr i mitten... Så blir det när jag går emot mina principer och äter kanelbulle istället för kardemummabulle :P
 
Jag har firat annandag kanelbulle med en (eh fem) kanelrulle. Mums!
6FC135D0-B3B7-4DFC-8EF5-F2703A6AA29C.jpeg
 
Vafan... är det på rigtigt en långhelg vi firar nu? Annandag bulle dyker upp i sociala medier och grejer. Himla grejt!

Ska vi ladda för trettondagen den 17e också - med att det borde komma tre visa konditorer med underbara håvor?
Men inte med rökelse och myrra, utan mer kanelpulver och jäst?
 
Vafan... är det på rigtigt en långhelg vi firar nu? Annandag bulle dyker upp i sociala medier och grejer. Himla grejt!

Ska vi ladda för trettondagen den 17e också - med att det borde komma tre visa konditorer med underbara håvor?
Men inte med rökelse och myrra, utan mer kanelpulver och jäst?
Det tycker jag och sedan 20 dag knut nääää förresten då är kanelbulle firandet slut.
 
Det tycker jag och sedan 20 dag knut nääää förresten då är kanelbulle firandet slut.
Hmm... men om vi stannar vid att högtidlighålla med dans?
Och ut och slut-bemärkelsen får stå för att bjuda någon förbipasserande i utomhuset på en bulle genom fönstret, och sedan ett fat bullar äts upp till bottenslut enligt någon slags nattvardsliknande andakt?

Men mest dans tror jag på. Ringdans för kanelsnurror, twist n shake för snodda bullar, och buggande för tvinnade nystan.
 
Vafan... är det på rigtigt en långhelg vi firar nu? Annandag bulle dyker upp i sociala medier och grejer. Himla grejt!

Ska vi ladda för trettondagen den 17e också - med att det borde komma tre visa konditorer med underbara håvor?
Men inte med rökelse och myrra, utan mer kanelpulver och jäst?
Ta mig tusan. Och smööör!

Det tycker jag och sedan 20 dag knut nääää förresten då är kanelbulle firandet slut.
Då duger det minsann inte med rullade kanelbullar, då måste de vara snurrade, som knutar.
 
Jag hade en riktigt lyckad dag igår. Först var jag på kundmöte där det fanns oändliga mängder kanelbullar till alla på bygget. Efter mötet åkte jag tillbaka till kontoret där vi hade besök av en kollega från annan ort vilket på vår arbetsplats innebär att vi tar hand om kollegan genom att ta med honom ut på lunch på företagets bekostnad. På lunchstället serverades kanelbullar som efterrätt.

Därefter bjöd vår arbetsplats givetvis på kanelbullar till vår eftermiddagsfika.

Eftersom kollegan från annan ort skulle stanna över natten så gick några av oss ut med honom på kvällen och åt middag och drack något glas vin, också det på företagets bekostnad. Vi är så fruktansvärt bortskämda på den här arbetsplatsen 😂
Vodkan då? Blev det nåt sånt?
 

Liknande trådar

Tjatter Vart i Örebro finns de godaste kanelbullarna? Tipsa om vilket kafe man borde gå till och äta en kanelbulle.
Svar
1
· Visningar
316
Senast: lizzie
·
Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 486
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 577
Mat Varit lite virrig o huvudet det sista på grund av smärtor och smärtstillande så tinade mina fiskblock med hälleflundra igår. Såg sen att...
Svar
5
· Visningar
408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp