Kanin/marsvin i boxen

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Donna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 172
Sv: Kanin/marsvin i boxen

Ska tilläggas att med getter har ni alltid en risk om dom har horn - jag har ägt en shettis som fått sitt ena öga utmonterat av en getabock (detta hände innan jag ägde honom).
Getter o hästar trivs annars ypperligt med varandra, bättre än får som är lite klumpigare - ett litet rejs med häst o get ser inte hälften så vådligt ut som ett där en häst rejsar m får (jag fick hjärtsnörp varje gång).

Sv: Kanin/marsvin i boxen

Min kusin hade en kaninbur uppsatt på vägen i boxen där 2 kaniner satt. Ingen risk att de blev trampade men de gav ändå hästen lite sällskap.
I stallet jag rider i nu har vi en box med 2 kaniner i. Skulle aldrig få för mig att släppa in kaninerna till en häst. Vet kattungar som blivit ihjältrampade när de har ramlat ner i en box och inte kommit ut. :cry:

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
763
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 383
Senast: fijja
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 160
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
1 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka