Bukefalos 28 år!

Kanin nere i hål? Häälp!

R

Rebecca-M

Hejsan
Har näst intill panik då jag är bortrest och mina kaninpassare hemma ringer och säger att den ena inte är där.:cry:

Mina kaniner har en enorm gård, och ett hål rakt ner i marken ( som de själva har grävt) som jag har kommit fram till är drygt 2 meter långt.
Jag vill ju tro att hon är nere i hålet, och det kan ju mycket väl vara så.

Vi stänger in våra kaniner i ett hus på ben på natten och släpper ut dem i gården igen på dagen, och när de skulle in för natten var hon borta, så kaninpassaren lämnade den andra kaninen också ute, och när hon skulle gå och ge dem mat på morgonen så var inte den försvunna kaninen ELLER den andra kaninen där, dock hoppade den andra upp ur hålet efter ett tag...

Vad tror ni? Hon har antagligen varit uppe på natten isf, och det fins INGA somhelt kryphål enligt kaninpassaren... :(

åker hem idag, men är jätteorolig att hon är borta :(
/Rebecca
 
Sv: Kanin nere i hål? Häälp!

Hoppas att dom är i hålet då.Man blir ju himla orolig när djuren inte är där dom ska.

En bra ide kan nog vara att täppa till hålena dom gräver eller göra så att dom inte kan gräva i marken.

Lycka till.
 
Sv: Kanin nere i hål? Häälp!

Förhoppningsvis så har kaninerna tyckt att det varit för varmt ute och krypit ner i hålet. Då borde hon komma fram till slut -om hon inte fastnat eller hålet har rasat över henne. Men jag hoppas verkligen att hon mår bra och sitter tryggt nere i sin gömma :)

Hur ser rastgården ut? Har den tak? Annars finns risken att en fågel eller ett annat rovdjur har varit in och tagit henne.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 007
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 965
Senast: skuggi
·
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 214
Senast: Puffindog
·
Hemmet Jag hyr ett litet hus med en källare under och under den kalla årstiden vill mössen gärna komma in. Tidigare hade jag ett hål i golvet...
Svar
6
· Visningar
1 532
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp