Bukefalos 28 år!

Kaninen är borta!

Kicki_83

Trådstartare
Kom till stallet i dag å skulle kolla efter Kalle kaninen i stallet. Som bor i en egen liten box. Han var borta. Trodde han var ute men var inte i ute buren heller.
Började leta i stallet men nej ingen Kalle.
Har en liten trapp upp till sadelkammare och lite förådsavdelning. Kan han ha hoppat upp för trappen två trappsteg? Och sen hoppat genom lilla kattgluggen? Och sen lyckats hoppa ut genom andra kattgluggen ut i friheten?

Är kaniner sånna som smiter långt bort från buren eller håller dom sej i närheten om dom kommer ut?

Har haft en hel del kaniner själv men dom har inte smitit på det där sättet.

Eller är det någon som gått in i stallet och snott honom?
 
Sv: Kaninen är borta!

Ja två katter finns det men äter dom upp kaninen då. Katterna och kaninen är ju lika stora.
Sen måste dom hoppa bra högt för att på ut kaninen ur boxen också. För hade dom ätit upp honom där inne borde det ju synas.
 
Sv: Kaninen är borta!

Vissa kaniner kan hoppa duktigt högt (vi har två kaniner i stallet som nästan klättrar över boxväggarna, det är inte många cm som skiljer där...), så frågan är huruvida duktig din kanin var att hoppa? Om den hoppade ut av sig själv så är min erfarenhet att kaniner stannar i närheten.

OM kaninen nu har kommit lös av sig själv, så kanske du ska hålla koll på katterna. Vissa katter hugger en kanin snabbt - även om den är lika stor som katten.

Det kan ju tänkas att nån stulit kaninen med? Hör efter med folk i närheten om de sett något/gå till polisen? Vet inte vad de kan göra dock, men du kanske kan anmäla kaninen försvunnen?

Hoppas du hittar din kanin igen!


Tillägg: Läste lite noggrannare nu. Även om din kanin hade rymt ur boxen så känns det lite väl komplicerat för den att komma ut i friheten. Troligare är då att någon tagit den. Eller att den finns kvar nånstans i stallet.
 
Senast ändrad:
Sv: Kaninen är borta!

Ja han måste ju ha gömt sej i stallet någonstans...fast jag och stallägaren tyckte vi letade överallt.
Han har bott i stallet i bara 1 1/2 vecka också. Så jag kan tänka mej att stallägarens dotter blev jätte ledsen om han var borta när hon kom hem från mamma sin.
Jag har aldrig sett honom hopa högt över huvudtaget eller något försök att ta sej ut innan alls.

Jag håller alla tummar och tår för att han ska han kommit fram tills jag åker till stallet på em.
 
Sv: Kaninen är borta!

Har ni några skrymslen i stallet han kan hålla sig gömd?

Leta igen och locka med mat. Det finns egentligen inte så mycket att göra. Håll koll utomhus också, kanske har han faktiskt tagit sig ut?
 
Sv: Kaninen är borta!

Dom skulle göra lappar och lägga i postlådarna hos närmaste grannarna.

Jag tycker vi har letat precis överallt i hela uthuset där stallet ligger i men inte minsta skymt av Kalle. Inte ens en bajsplutt.
Inte någon skymt utom hus heller.

Hoppas han kommer tillbaka iaf. Det är andra kaninen på 1 månad som tjejen blivit av med. Första dag också försvinner Kalle :(
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 016
Senast: tanten
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 230
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 378
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp