Bukefalos 28 år!

Kaninsällskap

Shettisar

Trådstartare
Har en fundering.
Min dvärgkanins kastrat är ensam sedan tidigt i vår. Jag undrar nu,är kaniner så beroende av sällskap?
Hur mycket får de "ut" av ett marsvin?
De har väl inte samma egenskaper?
Kan ett marsvnin klara sig i utebur på vintern som kaninen gör?
 
Sv: Kaninsällskap

jag skulle inte rekomendera att ha marsvin tillsammans med kaniner..
visst, det kan gå bra.. men det finns en risk att kaninen skadar marsvinet..

ett marsvin är mycket känsligare för kyla och så , så dom kan inte bo utomhus på vintern vad jag vet..
 
Sv: Kaninsällskap

I ett fall där båda var i brist på egna artfränder har det gått väldigt bra för mej (satte ihop när respektive polare dog).
Kaniner och Marsvin kan bli bra vänner men vanligast är att kaninen tycker de är jobbiga, jag hade två kaniner och fyra svin i köket förut och när alla var lösa och stora kaninhanen ville ligga och softa under elementet såg han ytterst missnöjd ut när det kom ett marsvin flängande och ville förbi och fram under sedvanliga tjut ;) De tappade bort mamma rätt som det var och den stora skräcken var att hamna på motsatt sida kaninen som mamma var på.. näst äldsta honan har faktiskt försökt klättra över kaninen för att komma till kära mor men det var inte så populärt.
 
Sv: Kaninsällskap

Kaniner är djur som inte är i behov av sällskap dom klarar sig ändå och jag skulle inte sätta ihop kanin med nån nu eftersom den har klarat sig så länge själv.

//Ekens Kaninuppfödning
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kaninsällskap

Kaniner klarar sig bra utan sälskap även om det säkert kan vara kul och bra för dem med sälskap med det är ju inget måste. Och dessutom tror jag det kan bli svårt att sätta ihop kaninen med ett annat djur när den varit ensamn så pass länge.

Och marsvin ska inte vara ute på vintrarna de är väldigt känsliga för kyla!
 
Sv: Kaninsällskap

Instämmer med föregående talare! (hej förresten sandra!) :D
 
Sv: Kaninsällskap

Kaniner är inte flockdjur i det vilda. De lever i grupper, men bor inte i samma hålor. Nu när han bott ensam så länge ser jag ingen anledning att köpa en burkompis till honom.
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 016
Senast: tanten
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 960
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag har som två krafter i mig, där den ena är jättedriftig, tar tag i saker och får saker gjorda och tycker att det är jättekul att...
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp