Kanintråden!

Knäppte denna klockrena bilden på min hane för ett tag sedan. Han vill UT.
 

Bifogade filer

  • 9C01BA02-3560-4191-85CA-4039C7BAE079.jpeg
    9C01BA02-3560-4191-85CA-4039C7BAE079.jpeg
    253,5 KB · Visningar: 55
Under helgen kaninsäkrade vi den stora hundgården så jättarna har fått vara där under dagarna sen dess och så bär vi in dom till stallet på kvällen igen :) Dom älskar inte att bli infångade så det är bra träning att flyttas fram och tillbaka så. Dom kommer bli förvildade in den stora hundgården annars 😅 Ska bygga bur så fort vi får lust att ta tag i det så ska dom få bo ute dygnet runt sen. Vill helst inte att dom bosätter sig i hundkojan för det blir så jobbigt att städa. Vi utökade utedelen till Boris när vi ändå fick nät över och gammelmannen verkar tycka om att få kompisar på andra sidan nätet och ännu större att hoppa på 🥰
 
Iiih nu händer det grejer. Tyvärr blev det fel på intresseanmälan till mitt förstaval så jag missade tåget där men har en annan uppfödare på lut som verkar bra och ska återkomma under dagen med vilka hanar som är tillgängliga att tinga. Isåfall blir det kanin vecka 41 :D Vill verkligen ha en kanin från den uppfödaren jag först tänkt så blir ju perfa att ta en hona därifrån sen.
 
Våra jättar har fått flytta ut på heltid till hundgården nu. Dom har det väldigt lyxigt där kan jag säga :love: Inte byggt någon bur än men dom har massa väderskydd ändå så dom klarar sig tills vi får tid att bygga :)
 
Våra jättar är nu 5 månader redan! Lämnade Emil hos veterinären i morse för kastrering. Hoppas allt går bra :) Vägde honom innan jag åkte därifrån och han väger ni 4,3 kg :D

Olle är fortfarande lite lös i magen så vi ska prova ge honom magbakterier efter inrådan från vet och se om det blir stabilare. Sen ska även han kastreras. Han är mindre än Emil så vi tänkte att vi kan ta dom en och en.
 
Vad roligt med en kanintråd! Kan ju vara roligt att prata annat än häst ibland! Jag har 10 kaniner i dagsläget, mestadels s.k. harkorsningar (mycket belgisk hare eller dvärghare i, ju mer desto bättre! :D ) De yngre får hopptävla ibland, men de äldsta är pensionerade från sånt. Det skiljer 10 år mellan mina äldsta och de yngsta, men de är lika fina allihop! :heart
 
Tror tyvärr min hane får somna in på fredag :( Han har något vajsing med tänderna och att behandla honom är inget alternativ.

Känner att jag har djur så det räcker så förmodligen försöker jag hitta nytt hem till kaninhonan :(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp