Kanintråden!

Jag föder upp Gotlandskaniner, rexkaniner och korsningar mellan dessa för husbehov.
 

Bifogade filer

  • 20191108_130451.jpg
    20191108_130451.jpg
    137,4 KB · Visningar: 69
Jag föder upp Gotlandskaniner, rexkaniner och korsningar mellan dessa för husbehov.
Jag har också en beagle som jag jagar hare med men kaniner rör hon inte och inget av gårdens andra djur heller. Jag presenterade hunden för de övriga djuren redan första dagen hon kom till oss vid 8 veckor. Det här aldrig varit något problem.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190524_165956_637.jpg
    IMG_20190524_165956_637.jpg
    810,3 KB · Visningar: 68
Våra jättar har bott i stallet några dagar under veckan då hunden behövde hundgården och det blev enklast så. Men igår släppte vi ut som och därmed fick dom kontakt med snö för första gången i sitt liv 😅
Emil (grå) tyckte det var festligt men Olle (svart) var mer skeptisk och satt i buren och kikade bra länge haha.

149FA2EA-A67B-428D-8234-66526B2E30C4.jpeg
 
Jag har en liten uppfödning av belgiska jättar, är medlem i skaf och ställer ut emellanåt. Jättetrevliga och nyfikna kaniner som påminner mycket om hundar. Alla mina är väldigt tama och lätthanterade.
DSC_0090.JPG

En av mina inköpta ungdjur, en hona på 5 månader som kommer ställas ut i B-klass om två veckor. Hon är lite blygare än mina andra men har inte bott här så länge än.
 
En av mina avelshanar, en jättefin och trevlig hane. Ligger mig varmt om hjärtat, totalt genomgod. Låg på sidan och drömde med sparkande ben när min förening visade upp raskaniner. Brydde sig inte alls om en okänd miljö, okända kaniner och främlingar. Alla som ville fick klappa och han imponerade på många med sin storlek även fast han inte är den största jätten.
DSC_0495.JPG
 
En av mina avelshanar, en jättefin och trevlig hane. Ligger mig varmt om hjärtat, totalt genomgod. Låg på sidan och drömde med sparkande ben när min förening visade upp raskaniner. Brydde sig inte alls om en okänd miljö, okända kaniner och främlingar. Alla som ville fick klappa och han imponerade på många med sin storlek även fast han inte är den största jätten.Visa bifogad fil 39519
Fin! Vad heter denna färg?
 
@Rias åhh :love:
Jag har en hemlig jätte-dröm men varit osäker på temperamentet innan. Dina verkar ju jättegoa! (Autokorrekt föreslog jättegoda haha)
Alla borde ha en jätte ;) Viktigt att se till att köpa en jätte av uppfödare som är noga med temperamentet på avelsdjuren. En otrevlig jätte är inte rolig att ha och göra med. Haha jättegoda vet jag inte om de är, men det kan säkert någon annan svara på:D
 
Vad tråkigt @pepp :( Hoppas ett bra hem dyker upp.

Jag funderar på "burinredning", kaninen ska flytta in i en ett förråd/klädkammare i vinter. I buren nu har han bara ett hus, toalåda, mat och vattenskål, höhäck och leksaker. Samma inredning som hos uppfödaren, men det kommer bli väldigt tomt i förrådet som är betydligt större än buren. Vad mer kan man ha som kaniner uppskattar? Det gör ingenting om det skruvas eller så i väggen, när Mr Nin vandrar vidare ska det ändå göras om.
 
Vad tråkigt @pepp :( Hoppas ett bra hem dyker upp.

Jag funderar på "burinredning", kaninen ska flytta in i en ett förråd/klädkammare i vinter. I buren nu har han bara ett hus, toalåda, mat och vattenskål, höhäck och leksaker. Samma inredning som hos uppfödaren, men det kommer bli väldigt tomt i förrådet som är betydligt större än buren. Vad mer kan man ha som kaniner uppskattar? Det gör ingenting om det skruvas eller så i väggen, när Mr Nin vandrar vidare ska det ändå göras om.

Min kompis och hennes kille kommer ta honom, de har redan två kaninhonor 🥰
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp