Känner ni igen sadeln?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Clementine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 048
C

Clementine

Är det någon som vet något om min sadel?

Det är en allroundsadel av märket Olympic. Den följde med köpet av hästen, så jag vet inget alls om den förutom märke. Skulle tro att den är x-vid och att sätet är 17 tum.

Vad kostade den i nypris? Vad finns (fanns?) den att köpa?
Vad kan dagens värde vara? Jag vet inte hur gammal den är, men minst tre år iaf.

3398770.jpg

3398772.jpg

3398771.jpg

Tacksam för alla svar!

Sv: Känner ni igen sadeln?

Puttar lite åt kompisen min..... Skulle också gärna vilja veta vad det är för någon! :D :angel:

Såna hade dom på ridskolan förr :) Minns dom för det står Club på :D
Vill minnas att dom var helt ok.

Álin skrev:
Såna hade dom på ridskolan förr :) Minns dom för det står Club på :D
Vill minnas att dom var helt ok.

Den ser ut att vara permanentstoppad, stämmer det? Det drar i så fall ner värdet en del, och redan innan det så är det tyvärr inte så lätt att få så mkt för en allroundsadel.

Just Club har jag nog inte sett förrut. Här kan du läsa vad folk har skrivit om andra Olympicsadlar: http://www.geocities.com/sadelsidan/olympic.html

Vet att bl a Eriks Ridsport saluförde Olympic-sadlar, tror de är rätt vanliga (men kanske inte just Club-varianten?)

Svarar åt min kompis som är i Stockholm över natten.... :angel: :D

Tack för svaren! Jag lovar att hon blir jätteglad!!!! :bow: :)

Olympic är väll ett utav dom märkena som Källquists har?
www.kallquists.com vet i alla fall att det finns benskydd, schabrak, täcken, bett m.m. av märket Olympic. Har dock inte sett några sadlar. Men tyckte loggan på sadelknappen ser ut att vara samma logga som jag hade ett par gamla benskydd, täcke och bett.

Jo det stämmer att sadeln såldes via kallquist. Jag tror den låg i någon slags mellan pris klass ca 4000-5000 förr iaf.

Tack för alla svaren! :bow:

Ja, den är permanentstoppad, tyvär. Jag tycker det är lite skum utformning på bossorna också, de kan ju inte vara särskilt tryckfördelande.

Den är ju jätteskön att rida i men den skulle behöva korrigeras lite för hästen har ändrat sig. Typiskt att den inte är omstoppningsbar :mad:

1000 lapp kanske du kan få. Kanalen ser ruggigt smal ut :crazy: är den minsta sned i stoppningen är den inte värd många ören heller.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har precis varit på sadelprovning med mitt sto. Hon fick omdömet kort rygg, relativt hög manke, kraftigt bogparti, hög bak (dock ej...
Svar
2
· Visningar
4 136
Senast: Morran
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 507
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S