Kanske helt ointressant, egentligen...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 5 247
Sv: Kanske helt ointressant, egentligen...

jag spänner också så dom på centaurs bild med spännet uppåt annars blir det ju bakvänt och flärpen hänger och dinglar om den råkar åka ut från hållaren.

det fulaste som finns är när flärpen är instoppad i aachenremshållaren på nosgrimman.:crazy:

Jag spänner på den sidan man spänner käkremmen, vänster.:)

Såhär;
14779086.jpg

Rätt dålig bild, men man ser lite iaf.... Här är tyvärr lite nosludd i vägen...:D

49004_1194183153.jpg

Jag gör som _Peplis_. Har aldrig tänkt på det egentligen. Borde kanske vända på den, det är egentligen snyggare. Får bli någon annan dag :p

Jag spänner som dom flesta här inne verkar göra. Så att flärpen hamnar bakåt ner under hakan.

kl

jag spänner lite som jag känner för, bara det är snyggt och bekvämt för hästen!

Jag har inte haft nån snokrem på min hästs träns på över 8 år, så jag var tvungen att tänka efter lite. Men jag spänner helst remmen så som Bison och många andra verkar göra, spännet uppe vid nosryggen och den lösa flärpen ner under hakan.

Spänner som Peplis, fast spännet längre upp mot nosryggen.

Har tyvärr ingen bild, men spänner den så att flärpen går uppåt o den stoppar jag sen in i aschenhållaren :D Gör det för att nosremmen egentligen är för lång men går att ha på sisa hålet, och då blir det så kletigt med slem runt där man ska vara med fingrarna sen efter ridpasset, då är det bekvämare med flärpen uppåt :D

Rider ändå i skogen/på ridplan där ingen ser oss, så för mig är det bättre att det är funktionellt än att det är snyggt.

Jag spänner som Centaur mfl visat. Har alltid gjort och kommer alltid att göra.
Tycker att det är otroligt fult att spänna så "flärpen" hamnar uppåt, oftast ser man ju hur den fladdrar omkring också. Nej tack!

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 752
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka