Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Tack alla ❤
Det blir en veckas paus från terapeuten nu då hon har semester. Känns skönt, då får jag tid att fundera på syfte osv.
Kommer dock gå in och ta medicinen som vanligt hos en annan anställd :)

Fundera och filosofera är mycket bra sysselsättningar - alltid. Men särskilt när det är stora förändringar på gång. För att liksom jorda besluten, att kunna känna att jag verkligen, verkligen, verkligen förankrat mitt beslut och inte behöver gå och vela om jag beslutat rätt.

Sedan kör jag bara på, till det är tid att av någon anledning omvärdera. T ex att du springer de där 5 km, och sedan känner att milen är en baggis :D
 
Herregud vad jag är "beroende" av träningen. Har inte kunnat träna i veckan pga känningar i bihålorna (ej covid) och det resulterar i ett stort sug idag..
Det är lugnt, jag har inget hemma, och jag är nog inte sugen egentligen, det är nog mest tristessen i kroppen. Och att jag egentligen skulle åkt till bästis då jag inte hälsat på i deras nya hus än ❤
 
Haha nä jag tänkte det. Det borde ju bli stor risk att man blir beroende av det istället?
Ketaminets olika effekter varierar inom ett väldigt stort dosspann. Som narkosmedel och i de doserna ses de mindre trevliga biverkningarna som tex hallucinationer och det ges därför alltid i kombo med andra läkemedel. I den dos som getts i studien (vilket är en bråkdel av de som används vid narkos) och som en engångångsgiva, ses andra effekter. Tanken är nog inte egenmedicinering hemma. :)

Det förvånar mig inte att det visat positivt resultat för ketamin är en jäkla miracle drug som visar på nya användningsområden gång på gång.

Tycker du är väldigt inspirerande att följa. Tack för att du delar din resa. 🧡
 
Hah, skulle kolla igenom ett skåp ikväll, hittade detta 🙃 dom är alltså tomma, jag hittar dom lite överallt nuförtiden, senast i garderoben och nu här.
20220115_211745.jpg
 
Gömde du tomma tetror eller hade du tetror som du slurkade från utspridda i lägenheten?

Lite både och.
Oftast tomma, ifall jag fick besök ville jag inte att det skulle synas i återvinningen hur mycket jag drack. Ibland fick jag kvar slattar, dom brukade jag gömma och ta fram dagen efter (om jag kom ihåg vars jag gömt dom)
 
Lite både och.
Oftast tomma, ifall jag fick besök ville jag inte att det skulle synas i återvinningen hur mycket jag drack. Ibland fick jag kvar slattar, dom brukade jag gömma och ta fram dagen efter (om jag kom ihåg vars jag gömt dom)
Tänk - allt det där pysslandet och gömmandet och paniken om någon helt plötsligt ringer på dörren slipper du nu.

Ett mitt ex hade varit gift med en alkoholist (som skötte jobb och allt annat) och i hans hus kunde man hitta små vinflaskor på alla möjliga konstiga ställen. Hon hade sett till att hon aldrig hade långt till en slurk vin.
 
Lite både och.
Oftast tomma, ifall jag fick besök ville jag inte att det skulle synas i återvinningen hur mycket jag drack. Ibland fick jag kvar slattar, dom brukade jag gömma och ta fram dagen efter (om jag kom ihåg vars jag gömt dom)

Det är befriande att höra att du kan berätta om ditt beteende. Jag tror många som väljer att sluta dricka har sådana här historier. Det blev faktiskt lite dråpligt på anhörigveckan (12-stegsprogram) när både missbrukaren och anhörig skulle berätta sin sida av missbruket. Och det var skönt att också kunna skratta åt eländet emellanåt. Men mest grät vi, i i gruppen.
 
Tänk - allt det där pysslandet och gömmandet och paniken om någon helt plötsligt ringer på dörren slipper du nu.

Ett mitt ex hade varit gift med en alkoholist (som skötte jobb och allt annat) och i hans hus kunde man hitta små vinflaskor på alla möjliga konstiga ställen. Hon hade sett till att hon aldrig hade långt till en slurk vin.

Det är väldigt skönt att slippa, samt knepen till att försöka se minst bakfull ut inför jobb eller inför mamma.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp