Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Nu börjar det svåra i terapin, mitt syfte/mål med att vara nykter. Tycker det är skitsvårt :o

En grej är väl att jag vill ha en partner nångång, jag har varit singel i 5 år, och de relationer som hade kunnat bli bra, har jag förstört på olika sätt med alkoholen.
Måste klura på det här.
 
Idag påbörjar jag "inget slisk" utmaningen :D
Får äta fruktsallad med vaniljkvarg på helgen, och på veckorna max 1 kopp choklad per dag. That's it!
Var försiktig så du inte utmanar dig för mycket bara :heart
Du gör en jätteinsats för dig själv och din hälsa redan, behöver du två koppar choklad en dag så tänker jag att det kan få vara så. (Men ok, inte 10 varje dag :D)
 
Nu börjar det svåra i terapin, mitt syfte/mål med att vara nykter. Tycker det är skitsvårt :o

En grej är väl att jag vill ha en partner nångång, jag har varit singel i 5 år, och de relationer som hade kunnat bli bra, har jag förstört på olika sätt med alkoholen.
Måste klura på det här.
Må bättre både fysiskt och psykiskt?
Bättre ekonomi?
 
Nu börjar det svåra i terapin, mitt syfte/mål med att vara nykter. Tycker det är skitsvårt :o

En grej är väl att jag vill ha en partner nångång, jag har varit singel i 5 år, och de relationer som hade kunnat bli bra, har jag förstört på olika sätt med alkoholen.
Måste klura på det här.
Mitt syfte med operationen var att bli rörligare och må bättre. Det måste ju inte vara ett slutmål utan något som pågår :) jag är redan rörligare och mår mycket bättre (förutom när jag provade att göra kullerbytta här om dagen :angel: ) men processen är inte slut för det :)
 
Det här var problemet första svängen tror jag. Jag hade inget att falla tillbaka på, jag visste att jag mådde bättre utan vin, hade bättre ekonomi, men jag valde ändå att ta det där första glaset.
 
Jo har tagit upp dom också. Men det var som att målet skulle vara mer konkret (måste fråga igen på torsdag) och inte bara "jag mår skit och allt blir skit om jag dricker".
Kan det vara så att du behöver "djupa" lite vad må bättre betyder för dig? De flesta vill väl må bättre/må bra, men vad det innebär för var och en är säkert olika.
Kan det vara att du vill vara säker på att vakna på morgonen utan ångest över kvällen innan? Att du vill ha energi att träna, göra utomhusaktiviteter, umgås med vänner på ett positivt sätt? Att du vill ha råd att göra saker du mår bra av, imte dricka upp pengarna? Att du, som du skriver ovan, vill kunna gå in i en relation och vara ditt rätta jag?
Ber om ursäkt om jag skriver saker som inte alls passar dig, är menat som förslag hur du kan konkretisera.
 
Kan det vara så att du behöver "djupa" lite vad må bättre betyder för dig? De flesta vill väl må bättre/må bra, men vad det innebär för var och en är säkert olika.
Kan det vara att du vill vara säker på att vakna på morgonen utan ångest över kvällen innan? Att du vill ha energi att träna, göra utomhusaktiviteter, umgås med vänner på ett positivt sätt? Att du vill ha råd att göra saker du mår bra av, imte dricka upp pengarna? Att du, som du skriver ovan, vill kunna gå in i en relation och vara ditt rätta jag?
Ber om ursäkt om jag skriver saker som inte alls passar dig, är menat som förslag hur du kan konkretisera.

Det var jättebra saker! Tack 🙌
Har absolut svårt att fördjupa mig i det, jag liksom bara "är" just nu (och mår bra i det) men det räcker ju inte inför framtiden.
 
Nu börjar det svåra i terapin, mitt syfte/mål med att vara nykter. Tycker det är skitsvårt :o

En grej är väl att jag vill ha en partner nångång, jag har varit singel i 5 år, och de relationer som hade kunnat bli bra, har jag förstört på olika sätt med alkoholen.
Måste klura på det här.
Känna frihet?
 
Få ork, mod och lust att prova nya utmaningar och börja utnyttja mer av den kapacitet du sitter på?
 
Jo har tagit upp dom också. Men det var som att målet skulle vara mer konkret (måste fråga igen på torsdag) och inte bara "jag mår skit och allt blir skit om jag dricker".

För mig handlade det mycket om att den jag blev av alkoholen och den jag ville vara inte synkade. Det var en stor anledning till att jag inte ville dricka mer.

Jag ville vara pigg, glad, resonabel, någon att lita på, ansvarstagande och ha koll på läget.

Det blev ett för stort glapp och det kändes dåligt.
 
:banana:
Screenshot_20220114-101946.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp