Kapad mail??

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare marielen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 233
M

marielen

Jag misstänker att min mailadress blivit kapad...
Jag har nu fått en jädra massa sk studsmail...
Det är alltså mail jag får TILL min mailbox med MIN adress som avsändare...

Någon som har erfarenhet av detta??
Har kontaktat min internetleverantör...
Men eftersom det kan ta tid och det oftare går att få snabba svar via Buke, så kastar jag ut min fråga här....;)

Vad ska jag göra??
Tips??

Sv: Kapad mail??

Det borde ju gå genom att ändra profilen för att avhjälpa det, dvs byta lösenord vid inloggning. Hos Telia kan man göra det på en gång, hur det är med andra leverantörer vet jag inte.

Jag tror du drar på för höga växlar. Vem som helst kan skicka e-post med din e-postadress som svarsadress, även som "skickat från"-adress, utan att ha tillgång till ditt e-postkonto.

Hej marielen. Detta behöver inte betyda att någon har kapat din mail. Det går lätt manipulera addresser så det kan stå från vilken avsändare som helst. Exempel på detta är www.frimail.net.
För säkerhetens skull kan det vara bra att byta lösenord men tror inte du har något att vara orolig över!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 830
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 038
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 553
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 909
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka