Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
TS är vuxen och har själv, genom ett flertal beslut, satt sig i sin situation. Inte någon situation som är på liv och död direkt. Så vad är det som blir värre tycker du? Och vilket ansvar har TS själv?
Tänk om han är min stora kärlek, min livskamrat, pappan till mina framtida barn? Ska jag inte kämpa för det? Men tänk om det inte funkar så har jag kanske istället förstört en hel familj? Förstört deras broderrelation..? GAAAH HJÄLP MIG!
TS är vuxen och har själv, genom ett flertal beslut, satt sig i sin situation. Inte någon situation som är på liv och död direkt. Så vad är det som blir värre tycker du? Och vilket ansvar har TS själv?
Har man en person som befinner sig i något jobbigt blir det knappast bättre av människor som ska trycka till lite extra. Det menar jag.
Det låter som en dagsåpa, och det är nog rätt sällan i verkligheten det faktiskt ser ut så - om man inte gör det till just en dagsåpa själv...
Och jag tror att Ts har allt att vinna på att sätta saken i ett mer rimligt perspektiv.
Bästa sättet att slippa att saker soppar till sig är ju genom att undvika att soppa till dem.
Det förbjudna har hänt.
Nu har jag blivit upp över öronen förälskad i denna lillebror.
Tänk om han är min stora kärlek, min livskamrat, pappan till mina framtida barn? Ska jag inte kämpa för det? Men tänk om det inte funkar så har jag kanske istället förstört en hel familj? Förstört deras broderrelation..? GAAAH HJÄLP MIG!
Kommer jag ångra mig resten av livet om jag inte försöker? Kommer jag sitta om 40 år och undra hur livet hade blivit om jag hade gått all in? Är det bättre att ångra det man inte gör än att ångra att man försökte?
Nå jag tillhör den skaran som upplevt att det här med känslor inte är så bara och inte lätta att undvika hur gärna man än vill ibland.
Jag tycker det är ett skralt diskussionsunderlag och mitt svar kan sammanfattas med "TS, skärp dig, ta ansvar". Slut på diskussionen.Men alltså. Okej. TS hade ett dåligt förhållande med Kille 1, blev förälskad i Kille 2 och var otrogen med honom. Gjorde slut med Kille 1 och undrar nu om hon ska satsa på Kille 2. Problemet är att Kille 1 och Kille 2 råkar vara bröder.
Så.
Nu kan ni diskutera detta, som är vad det hela faktiskt gäller, istället för att sitta i inlägg efter inlägg och bara håna hur TS formulerar sig.
Det handlar inte om formuleringar. Det handlar om hur hon laddar något som inte alls behöver vara så laddat. Hennes ordval visar det. Hon vill tycka att det här är det konstigaste en människa råka ut för, hon vill göra det mer komplicerat än det är.Men alltså. Okej. TS hade ett dåligt förhållande med Kille 1, blev förälskad i Kille 2 och var otrogen med honom. Gjorde slut med Kille 1 och undrar nu om hon ska satsa på Kille 2. Problemet är att Kille 1 och Kille 2 råkar vara bröder.
Så.
Nu kan ni diskutera detta, som är vad det hela faktiskt gäller, istället för att sitta i inlägg efter inlägg och bara håna hur TS formulerar sig.
Och man får perspektiv genom dumma kommentarer?
Nå jag tillhör den skaran som upplevt att det här med känslor inte är så bara och inte lätta att undvika hur gärna man än vill ibland.
Jag tycker det är ett skralt diskussionsunderlag och mitt svar kan sammanfattas med "TS, skärp dig, ta ansvar". Slut på diskussionen.![]()
Sätt saker i sitt rätta perspektiv och se om de fortfarande känns lika spännande. Mindre drama-queen och mer vardag.
NejVarför alls kommentera trådar med skralt diskussionsunderlag? Är det inte lättast att hoppa över det då, kan jag tycka.
Vilket konstruktivt svar. TS ber om hjälp. Det är ett sätt att ta ansvar.Jag tycker det är ett skralt diskussionsunderlag och mitt svar kan sammanfattas med "TS, skärp dig, ta ansvar". Slut på diskussionen.![]()
Men kan du inte sätta dig in i TS situation alls? För mig framstår hennes reaktion som helt naturlig. Alla människor kan inte vara lika iskallt kontrollerade och hyperrationella som du kanske är.Det handlar inte om formuleringar. Det handlar om hur hon laddar något som inte alls behöver vara så laddat. Hennes ordval visar det. Hon vill tycka att det här är det konstigaste en människa råka ut för, hon vill göra det mer komplicerat än det är.
Edit/tillägg: TS är på inget vis unik med det där. De flesta trådar som börjar med HERRRREGUD jag får verkligen inte bli kär i den personen verkar innebära rena motsatsen - den som skriver vill inget hellre än att bli kär i just den personen och använder sin tråd för att boosta den "förbjudna" känslan.
Den här åsikten har uttryckts flera gånger i tråden, men jag måste säga att i mitt liv, så har mina känslor för andra personer faktiskt aldrig förändrats det minsta då de har gått från förbjudna till tillåtna.Finns inget som ökar på passionen mer än att den andre är förbjuden. IMHO.![]()