Karleds problem, eller mugg...

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Plogflickan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 713
P

Plogflickan

Såg i går att min pålle hade börjat fått skorv i karlederna, är det flera som fått detta problem med sina pållar? Han går ute dygnet runt, bara in och äter, morgon och kväll. Vad gör ni åt dessa problem? Kom med tips !!

jag har inga problem just nu (har inte haft på länge).Det kan vara foder relaterat,infektion ?! Tvätta med grönsåpa.torka med handduk, smörj in karleden med zinkpasta(salva) eller silion .Bägge salvorna finns på apoteket eller där dom har barnartiklar.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
651
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 210
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka