Bukefalos 28 år!

Kastar sig bakåt

Sv: Kastar sig bakåt

AAAH! va dum ja är... han som 'är så fiiin... glömmer aldrig när jag red han.. shit.. var annat än lilla fifi :p
 
Sv: Kastar sig bakåt

I början när vi köpt min häst och band fast henne m ett grimskaft i boxväggen för att rykta gick det bra tills helt plötsligt hon bara fick panik och kastade sig bakåt tills grimskaftet gick av och då bara hon stod stilla... det var rätt skumt för att vissa dagar kunde de gå bra medan andra dagar fick hon helt plötsligt panik...:confused:
Jag tror att detta berodde på att hon fick panik när hon märkte att hon satt fast.. Förra ägaren hade bara fast henne på stallgången med ett grimskaft i varje ände, kanske för att det va de enda som funka..
Jag tror att min häst ngn gång har varit med om ngt hemskt när hon satt fastbunden och får därför panik när hon inte kan röra sig fritt..

Kan säkert vara samma problem med din häst, men det är ju lite jobbigt att man inte kan säga ifrån när han gör fel, utan att han kastar sig bakåt....:( Vet faktiskt inte riktigt vad man kan göra... Vi har inte min häst bunden i stallet längre för att slippa att hon ev. drar på sig ngn skada om hon skulle få panik...
 

Liknande trådar

G
Hästhantering Hej! Jag har ganska nyligen blivit "medryttare" på en ridskolehäst. Just nu så går han inte i verksamheten och ingen får hantera...
Svar
7
· Visningar
1 628
Senast: Exhistensia
·
A
Träning Lite bakgrundsfakta om hästarna: Alex- Tidigare tävlad 120, senskada = konvalecent. Nu helt igång igen. Kommer inte hålla för mer än...
2
Svar
36
· Visningar
2 574
Senast: Aeternum
·
Träning Har haft uppe en tråd för ett bra tag sedan ang. mitt sto och en del funderingar runt henne. Behöver nog lite råd över vad jag ska göra...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: nexxa
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 626
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp