Kastrerad hanhund lyckades (sätta på) löpande tik

H

HeRomer

En löpande tik o en kastrerad hanhund hade lite skoj igår o de lyckades (fastna) i varandra..

Han kastrerades innan december 2008..

Är det ngt man bör tänka på för både tiken o hanhunden nu efter??
 
Sv: Kastrerad hanhund lyckades (sätta på) löpande tik

Verkligen :D För valpar kan det ju verkligen inte bli så här långt efteråt :D
 
Sv: Kastrerad hanhund lyckades (sätta på) löpande tik

Inget speciellt faktiskt, men ha ett getöga så det inte kommit in skit i tiken bara finns ju en liten risk iaf.

Jag har också en tik som blivit oplanerat påsatt- när hon inte löpte, av en kastrat.. :cool:
Och en annan gång, då också när hon inte löpte av en fertil hane..
Märkligt det där.. :confused:
 
Sv: Kastrerad hanhund lyckades (sätta på) löpande tik

Jag passar alltid min tik och kastrerade hane under hennes höglöp. Det jag är rädd för är skador på hundarna.
 
Sv: Kastrerad hanhund lyckades (sätta på) löpande tik

kl


Tack för svaren.. :)

MSn blev ju måttligt förvånad när sambon kom in o sa att vår tik inte kunde rlra sig o vi gick ut direkt o där stod de med rumoa mot rumpa.. men hanen hade int efteråt iaf.. han såg så skamsen ut :D

Skönt iaf att han e kastrerad ;) :)
 
Sv: Kastrerad hanhund lyckades (sätta på) löpande tik

Min bonusdotters rottweiler fick livmoderinflamation efter en sådan händelse så håll koll på tiken.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 437
Senast: Vovve
·
Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 407
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
654
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 289
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp