Kastrering- Hur ser detta ut?

Bukefalos 30 år!

Mojma

Trådstartare
Min tik har varit väldigt känslig så jag har ej kunnat titta på såret som jag hade velat göra, därför kan jag inte uttala mig om det man ser längst ner på snittet kommit idag eller igår tex. (Nu råkade hon ligga i en position att jag kunde se.)

Hon kastrerades för 4 dagar sedan.

Ser det längst ner dåligt ut eller är det inom normal-grad?

Hon är en extremt lättsttessad hund så jag vill inte åka med henne ytterligare om det ev inte behövs i nuläget därav jag fiskar er input.

Bifogade filer

• Screenshot_20260425_222513_Gallery.webp
    Screenshot_20260425_222513_Gallery.webp
    68 KB · Visningar: 1 621
På längre avstånd:

Bifogade filer

• Screenshot_20260425_222452_Gallery.webp
    Screenshot_20260425_222452_Gallery.webp
    58,7 KB · Visningar: 1 702
Jag tycker det ser fint ut, ingen svullnad eller rött och irriterat, men är det bara fyra dagar sedan hon kastrerades? Ser inga stygn utan tycker det ser läkt ut?
Ja själva såret eller vad man ska säga ser jättebra ut, det jag undrar är längst ner på såret om man tittar noga på bilden syns en pytteliten bit tråd. Ska det vara en trådstump där?
Det var o tisdags så 4 dagar igår 5 dagar nu I eftermiddag. 😊

Ja själva såret eller vad man ska säga ser jättebra ut, det jag undrar är längst ner på såret om man tittar noga på bilden syns en pytteliten bit tråd. Ska det vara en trådstump där?
Det var o tisdags så 4 dagar igår 5 dagar nu I eftermiddag. 😊
Det var inte fyra dagar sedan stygnen plockades?

Förmodligen sytt med tråd som sys inuti huden och sedan löser upp sig av sig själv. Optimalt är att få ner hela knuten också under huden, men ibland sticker det upp en liten tåt som kommer ramla bort så småningom. Inget att oroa sig för så länge tiken mår bra och det inte blir svullet, rött, eller börjar vätska. :)

Förmodligen sytt med tråd som sys inuti huden och sedan löser upp sig av sig själv. Optimalt är att få ner hela knuten också under huden, men ibland sticker det upp en liten tåt som kommer ramla bort så småningom. Inget att oroa sig för så länge tiken mår bra och det inte blir svullet, rött, eller börjar vätska. :)
Tack så mkt för ditt svar 😊

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar