Bukefalos 28 år!

Katastrof! Stearin på väggen

Eqetan

Trådstartare
Har lyckats med konststycket att spilla stearin på väggen. :crazy:Har någon ngt dundertips? Jag har skrapat bort det värsta med en smörkniv i plast och la sen på hushållspapper och strök försiktigt med strykjärnet på låg värme. Det mesta är borta men det syns fortfarande.
 
Sv: Katastrof! Stearin på väggen

På Rent Hus hemsida står det så här:

"Fett på tapeten Om du inte har lika ingrott fett som Helder kan du prova att pressa potatismjöl mot fläcken så att mjölet suger upp fläcken. Torka av resterna med en torr trasa, och glöm inte att dammsuga upp det mjöl som hamnar på golvet! Är fettet mer ingrott kan du stryka på lite målartvätt som tar bort fettet. För att förebygga fettfläckarna är det bästa tipset att skaffa gavel på sängen eller att placera långa runda kuddar mellan huvud och vägg! "
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 414
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 886
Senast: Hedwig
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 441
Senast: bellala
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp