Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör man med de "jättehästar" som rör sig som symaskiner, ska de också få en egen kategori?
Vad skulle det störa er om det är frivilligt om man vill starta i Aklass eller bland de stora hästarna?
Men tycker du det är löjligt att ponnierna är uppdelade i 4 kategorier också?
Skulle en A ponny tävla mot en D-ponny i hoppning?
Nej för det systemet är så inrotat.
Men att hästar ska tävlas där det kan skilja mellan 149-178cm.
Men som jag skrev tidigare så tycker jag att de som tävlar själva ska få välja om de vill starta i A-klass eller bland de stora hästarna.
Det som vi diskuterar är ju hästar mellan 148cm o 158cm.
Var för tror du inte det skulle höja värdet på dessa hästar?
För de som avlar så skiljer det runt 15000:- på en häst som är under 160cm jämfört med en som är 164cm(hbl).Med samma förutsättningar i övrigt.
Klart att en häst som är 152 cm är begränsad jämfört med en häst som är 168cm. Tänk dig själv om Cajsa var 155cm, tror du hon skulle kunna hoppa lika högt då o mäta sig mot de andra höjdhopparna?
Detta handlar ju inte bara om dressyren utan även hoppningen o där är det verkligen skillnader.
Svar till Kicket: *KL* = KNAPPLÅN![]()
För övrigt har jag helt andra erfarenheter än du när det gäller mindre stora hästar, från båda sidor om C....
Till er som tror att småhästarna får högre värde om de får en egen kategori: är ni verkligen säkra på att det blir så?Vi som har små hästar som hävdar sig vill fortsätta att tävla "på vanligt vis", kat E skulle då bli någon sorts "andra" kategori. Jag kan tala för mig själv när jag säger att jag, som har ambitioner, INTE skulle tycka att det var meriterande att hästen ifråga tävlat i kat E. Då skulle jag förvänta mig en lite begränsad häst.