Kategorierna, jag är bara så trött på dom

Sv: Kategorierna, jag är bara så trött på dom

ett litet tips till nästa gång:
läs hela inlägget

hade du gjort de från början hade du sett att jag startade inlägget för att jag behövde skriva av mig lite grann :)
 
Sv: Kategorierna, jag är bara så trött på dom

Nej, okej diskriminering var väl kanske att gå lite väl långt:angel:, men att ständigt höra hur annorlunda och speciella och fantastiska och missförstådda, and the list goes on, araber är - ja det blir ganska tröttsamt i längden..

Och när människan, som f ö är 60 år gammal och därmed ingen liten tjej som bara älskar sin ponny, dessutom har så tydliga och uttalade fördomar om andra hästraser, precis såna fördomar som hon fördömer andra människor för att ha om araber, ja då blir det extra irriterande! För min del får hon tro och tänka precis vad hon vill om andra hästraser, det rör mig inte i ryggen, men kom då för Guds skull inte och beklaga dig över att folk inte förstår araber.

Jag kan inte säga att jag är någon expert på araber, verkligen inte, men jag har ridit fem stycken kontinuerligt (medryttare) samt jobbat hos en vän vars familj driver ett arabstuteri och min uppfattning är att hästarnas beteende och uppförande beror till största del av hur de blivit behandlade och uppfostrade, samt hur de är som individer.

Det är min åsikt:)
 
Sv: Kategorierna, jag är bara så trött på dom

ett litet tips till nästa gång:
läs hela inlägget

hade du gjort de från början hade du sett att jag startade inlägget för att jag behövde skriva av mig lite grann :)

Jag läste hela inlägget.
Jag ser att du är rätt ny på Buke, så du kanske inte vet att liknande trådar startas rätt ofta - min travare blir diskriminerad, folk tycker jag är löjlig som rider ponny fast jag är vuxen, de andra ser ner på min fjording osv.

Tyvärr så leder sällan den här typen av trådar till annat än ännu större känslor av utanförskap, eftersom man liksom går med på att det finns en kategorisering...om du förstår vad jag menar?
Varför inte bara strunta i vad andra säger och ha kul med sin häst - hur den än ser ut :idea:
 

Liknande trådar

M
Hästmänniskan Är det fler där ute som har det som jag... Man blir klämd i hästvärlden. Vad man än gör hur man än sköter sin häst finns det fel. Man...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 828
Senast: Lurris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp